به گزارش صفیر گیلان؛محمد جواد عامر در نخستین نشست منطقه ای بانوان عضو شوراهای شهر و روستای استان گیلان که با حضور فاطمه رفیعی- مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان همراه بود، گفت: در همه ی شوراها، اختلاف سلیقه وجود دارد، این اختلاف سلیقه به خودی خود مثبت بوده اما تا آنجایی که […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمد جواد عامر در نخستین نشست منطقه ای بانوان عضو شوراهای شهر و روستای استان گیلان که با حضور فاطمه رفیعی- مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان همراه بود، گفت: در همه ی شوراها، اختلاف سلیقه وجود دارد، این اختلاف سلیقه به خودی خود مثبت بوده اما تا آنجایی که منجر به اختلاف بین اعضای شورا نباشد.
فرماندار ماسال در ادامه و ضمن تاکید بر نقش پررنگ بانوان در حوزه ی مدیریت خانواده ها، از بانوان عضو شوراهای شهر و روستا، خواست: با مدیریتی که مختص بانوان است، از اختلاف بین شوراها کاسته و کاری کنند بین اعضا پیوند بیشتری برقرار گردد.

وی افزود: حضور بانوان در بین اعضای شورا می تواند موجب برقراری تعادل بین اعضای آن باشد و این موضوع موجب ارتقای هرچه بیشتر سطح این نهاد خواهد بود.

نماینده عالی دولت در ماسال با اشاره به نقش پررنگ بانوان در اقتصاد گفت : در همه ی حوزه های اشتغال، چه در بخش تولیدات صنعتی، چه تولیدات سنتی و چه تولیدات خانگی در کشور مشکلاتی وجود دارد؛ اگر به همه ی این حوزه ها نگاه کنیم، یک طرف بحث، بانوان هستند؛ از شما می خواهیم پای کار بیایید و دست دولت را در این زمینه بگیرید.

عامر در ادامه و در خصوص جایگاه بانوان دردولت فعلی گفت: امسال دولت دکتر روحانی نقش های مدیرتی بیشتری را به بانوان داده است، تاکید استاندار محترم در زمینه اینکه از پتانسیل بانوان در حوزه های مدیرتی استفاده گردد تاکید به جد بوده و ایشان دائما پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: ما نیز در شهرستان ماسال، از چند تن از بانوان خواستیم در پستهای مدیریتی نقش آفرینی کنند، اما بنا به معذوریتهایی که داشتند نپذیرفتند اما بنا داریم در ادامه، در سه تا چهار پست، از ظرفیت بانوان در حوزه های مدیریتی استفاده کنیم و امیدواریم بانوان محترم با قبول این مسئولیت ها، جایگاه به حق بانوان در پستهای مدیریتی را بدست آورند.

 فرماندار ماسال همچنین درپاسخ به انتقادات یکی از حضار در خصوص نبود امکانات گفت: باید خودمان را باور کنیم، اگر قرار باشد برای من مسئول تمام امکانات را فراهم کنند خب هر کسی جای بنده باشد می تواند این کار را انجام دهد، کسانی موفق هستند که در کمترینها، توانایی هایشان را نشان دهند؛ کمبود امکانات در مقطع فعلی را می پذیریم، اما گاهی در کمبودها نیز می توان کارهای بزرگی انجام داد، مهم ترین موضوع این است که همه ما به توانایی های خود باور داشته باشیم.

محمدعامر ادامه داد : شاید عده ای باشند که با خود می گوید دولت برای ما چه کرده؟ چه سودی برایمان دارد که برای دولت خدمت کنیم؟
در پاسخ به این سوال باید گفت: این موضوع قبول که دولت نتوانسته امکانات لازم را فراهم کند، اما آیا وقتی ما برای خانواده خود خدمتی می کنیم به فکر سود آن برای شخص خودمان هستیم؟ خب، در راه خدمت به مردم هم باید همین نگاه را داشته باشیم، باید نگاه خود را عوض کنیم، گاهی ممکن است برای کاری که می کنیم سود شخصی کسب نکنیم، اما اگر این نگاه فراگیر شود منافع آن برای عموم جامعه خواهد بود.