به گزارش صفیر گیلان/فرمانده نیروی انتظامی  انتظامی گیلان  در نشست با اصحاب رسانه گیلان  سالن اجتماعی کوثر فرماندهی انتظامی استان برگزار شد ضمن تبریک میلاد خجسته،فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر  و تبریک حلول سال نو گفت: مراسم چهارشنبه سوری که در طی این سالها با عقلانیت و دقت و افزایش اطلاع رسانی  برگزار می […]

به گزارش صفیر گیلان/فرمانده نیروی انتظامی  انتظامی گیلان  در نشست با اصحاب رسانه گیلان  سالن اجتماعی کوثر فرماندهی انتظامی استان برگزار شد ضمن تبریک میلاد خجسته،فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر  و تبریک حلول سال نو گفت: مراسم چهارشنبه سوری که در طی این سالها با عقلانیت و دقت و افزایش اطلاع رسانی  برگزار می شود یک نو تخلیه انرژی است.

وی با اشاره به اینکه این مراسم هر ساله همراه با تلفات و مشکلات و صدماتی است افزود: و خوشبختانه با افزایش اطلاع رسانی از عواقب استفاده از مواد محترقه خطرزا و آسیب‌های ناشی از آن  امروزه از این صدمات کاسته شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را دارد تا این برنامه سنتی چهارشنبه سوری امسال نه مزاحمت برای دیگران و نه آسیبی برای  خود افراد ایجاد کند .

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه این رسم سنتی آتش بازی علاوه بر مزاحمت که برای دیگران ایجاد می کند باعث ایجاد ترافیک و اختلال و رعب  وحشت  است گفت: خط قرمز پلیس جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مردم و ایجاد رعب و وحشت در جامعه است.

سردار اسحاقی با اشاره به فرارسیدن ایام چهارشنبه پایانی سال  و  مشکلات، تلفات و خسارت به اموال عمومی اظهار کرد؛افراد دستگیر شده توسط پلیس تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت می‌شوند و چنانچه خودرویی هم ایجاد مزاحمت نماید تا پایان تعطلات توقیف خواهد شد..

سردار اسحاقی با بیان اینکه برای برقراری امنیت در جاده‌ها و سواحل هم تمهیداتی اندیشیده شده، گفت: با تلاش همکاران در سراسر استان از نقطه صفر مرزی تا مبادی ورودی استان تمهیدات لازم اندیشیده شده تا هموطنان‌مان ایامی خوش توام با آرامش و راحتی را در استان گیلان سپری کنند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به گزارشی از وقوع جرائم در سال ۹۶ تا ۱۵ اسفند سال ارائه و اظهار کرد: در حوزه سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد کاهش وقوع را شاهد بودیم و ۹۰ درصد سرقت‌ها هم کشف شده است.

وی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر خوشبختانه ۳۷ درصد افزایش کشفیات داشتیم. در حوزه مواد محترقه هم ۲۳ درصد افزایش کشف و ۳۱ درصد هم افزایش کشف پایگاه‌های تولید را داشتیم.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: در حوزه حوادث رانندگی با افزایش ۴ درصدی فوتی‌ها روبه رو بودیم که از ابتدای سال تاکنون ۶۲۴ نفر در حوادث رانندگی جان باخته‌اند که ۲۹ درصد جانباختگان عابرین پیاده بوده‌اند؛ ۳۶ درصد جانباختگان در جاده‌های شهری و ۶۴ درصد جانباختگان در محورهای روستایی و فرعی دچار سانحه شده‌اند  که نور نامناسب و سرعت یکی از عوامل است اما ۶۷ درصد وقوع حوادث رانندگی به عوامل انسانی برمی‌گردد.

سردار اسحاقی با بیان اینکه از ۳ هزار و ۳۱۶ پرونده که به کلانتری‌ها مراجعه شده، ۷۸ درصد منتهی به رضایت و سازش شده و به مرحله دادرسی نرسیده، گفت: در حوزه فضای مجازی و جرائم رایانه‌ای با افزایش ۲۷ درصدی وقوع مواجه هستیم که ۹۵ درصد جرائم کشف و پیگیری شده‌اند. مهم‌ترین جرائم شامل ۳۶ درصد حتک حیثیت، ۱۵ درصد مزاحمت شخصی، ۱۸ درصد برداشت غیرمجاز بانکی و ۲۷ درصد سایر جرائم می‌شود.

ایشان با اشاره به اینکه ۵۲ درصد جرائم در فضای مجازی انگیزه ضداخلاقی دارندگفت: ۲۲ درصد منافع مالی، ۲۰ درصد اختلاف نظر و مباحث شخصی، ۷ درصد هم تحت عنوان سرگرمی بوده است.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه  طی ۱۱ ماه نخست ۶۲۱ هزار و ۴۵۶ خدمات الکترونیکی در سامانه پلیس+۱۰ ارائه شده است. در حوزه انتقاد سامانه ۱۹۷، سهم انتقاد از پلیس ۱۷ درصد و سهم شکایت از پلیس ۶ درصد  و پیشنهادات ۳۵ درصد افزایش و تقدیر هم ۳۵ درصد بوده است.

ایشان با اشاره به اینکه خبرنگاران چشم پلیس در اقسا نقاط استان هستند گفت: امروز دستمان را به سمت شما دراز می کنیم و از  شما  که تا امروز یار و یاور ما بودید کمک می طلبیم  و از شما می خواهیم با هر فضایی که در دست دارید اطلاعات و آگاهی به مردم برسانید تا با شنیدن حرفهای شما آسیبی متوجه آنها نشود.

در نشست فرمانده نیروی انتظامی با خبرنگاران سوالاتی نیز مطرح شد که سردار اسحاقی به آنها پاسخ دادند.

امروز در خصوص سرعت کاها ، دکه های مجازی که برگه تو تو می فروشند ، قتل،سرقت، سفره  خانه و قلیانسراها ، تکرار جرم و نیز کمبود  پلیس زن در استان مباحثی مطرح شد.

پایان خبر/