به گزارش صفیر گیلان؛ هرچند از اواسط خردادماه تب داغ فوتبال جهان و به ویژه ایران را فراگرفت اما در میان همه این هیاهوها بودند کسانی که برای رقم زدن آینده ای بهتر برای خود این روزها را با مطالعه و خواندن کتاب های درسی برای شرکت در یک رقابت بزرگ سپری کردند.   کنکور، رقابتی که در ایران آینده بسیاری از نوجوانان […]

 به گزارش صفیر گیلان؛ هرچند از اواسط خردادماه تب داغ فوتبال جهان و به ویژه ایران را فراگرفت اما در میان همه این هیاهوها بودند کسانی که برای رقم زدن آینده ای بهتر برای خود این روزها را با مطالعه و خواندن کتاب های درسی برای شرکت در یک رقابت بزرگ سپری کردند.
کنکور

 

کنکور، رقابتی که در ایران آینده بسیاری از نوجوانان و جوانان به آن گره خورده و در سال های گذشته قبول نشدن در این ماراتن پایان زندگی برای خیلی ها بود. البته شرایط اکنون تغییر کرده حتی اگر روز امتحان به دلایل مختلف در این رقابت شرکت نکنید باز بعداز اعلام نتایج از شما درخواست می شود که انتخاب رشته کنید. البته با وجود همه این مطالب هنوز هستند دانش آموزانی که تلاش ۱۲ ساله تحصیل و آینده خود را به این امتحان بزرگ گره زده و برای کسب بهترین نتیجه و رسیدن به آرزوهای خود در دوران کودکی برای آن تلاش می کنند.

از فردا پنج شنبه ۷ تیرماه بسیاری از دانش آموزان ایرانی که دوران ۱۲ ساله تحصیل خود را به اتمام رسانده اند و حتی کسانی که در سال های گذشته نیز نتیجه دلخواه خود را کسب نکرده اند در این رقابت شرکت می کنند.

 

۶۴ درصد داوطلبان گیلانی دختران هستند

دانش آموزان کنکوری گیلان همانند سایر نقاط کشور خود را برای شرکت در این آزمون آماده می کنند.

نماینده تام الاختیار آزمون سراسری در استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد شرکت کنندگان گیلانی در این آزمون، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۱۱۹ گیلانی امسال داوطلب شرکت در آزمون سراسری کنکور هستند.

ارسلان دمیرچی با بیان اینکه ۶۴ درصد از شرکت کنندگان گیلانی را بانوان تشکیل می دهند، افزودک این میزان معادل ۲۱ هزار و ۲۳۵ نفر است.

به گفته این مسئول ۱۱ هزار و ۸۸۴ نفر معادل ۳۶ درصد از شرکت کنندگان نیز از مرد هستند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰.۵ درصدی تعداد داوطلبان کنکور۹۷ در گیلان در مقایسه با سال گذشته، خاطرنشان کرد: از فردا صبح و عصر ۳۳ هزار داوطلب در گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی و هنر در ماراتن کنکور شرکت می کنند.

نماینده تام الاختیار آزمون سراسری در استان گیلان در ادامه یادآورشد: این تعداد داوطلب در ۱۳ حوزه امتحانی در ۱۳ شهرستان گیلان با هم رقابت می کنند.

وی تصریح کرد: صبح جمعه ۸ تیرماه نیز آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر همان روز نیز آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی برگزار می شود.

دمیرچی تاکید کرد: درب های حوزه امتحانی کنکور صبح ساعت ۷:۳۰  و عصر ۱۴:۳۰ دقیقه به روی داوطلبان بسته خواهد شد./مهر