صفیرگیلان نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ۱۰ هزار هکتار به منطقه آزاد انزلی منتفی است، گفت: این موضوع فقط در کمیسیون مطرح شده و برای بررسی دوباره باید به شورای نگهبان برود.

صفیر گیلان؛احمد دنیامالی در گفت‌وگو یی در خصوص انتشار خبری مربوط به افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی و الحاق فرودگاه رشت، شهرک سپیدرود رشت همچنین ۲۳ روستا به محدوده این سازمان با بیان اینکه افزایش ۱۰ هزار هکتار زمین به منطقه آزاد انزلی  در مجلس دهم تصویب شده بود، اظهار کرد: شورای نگهبان آن را مغایر با قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی دانسته است.

وی افزود: اساس قضیه این است که شورای نگهبان تغییر کاربری را نمی پذیرد که البته بحث درستی هم هست در همین راستا شورای نگهبان این مساله را برگرداند.

نماینده مردم بندر انزلی در شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که در کمیسیون مطرح شد نام گیلان را که مصوب شده بود از منطقه آزاد برگردانده و همان نام انزلی بماند.

دنیامالی با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم منطقه آزاد نمی‌تواند از تعداد زیادی نقاط منفصل و پراکنده تشکیل شود، گفت: الان بیش از ۲ هزار هکتار اراضی که قبلاً بوده همچنان بدون فعالیت در منطقه آزاد مانده و مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه برخی مناطق در این محدوده معارض دارد، افزود: چندین روستا در این محدوده است که مردم آن جا زندگی می‌کنند و عمده این مناطق در محدوده ساحلی است طبیعتا این مغایر با آن اصل است که می گوید نباید تغییر کاربری داده شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این موضوع فقط در کمیسیون مطرح شده و برای بررسی دوباره باید به شورای نگهبان برود، افزود: از لحاظ قاعده کلی همچنان مغایرت با قانون اساسی وجود دارد لذا افزایش ۱۰ هزار هکتار به منطقه آزاد انزلی منتفی است.

دنیامالی تصریح کرد: از نظر کارشناسان نمی‌توانیم در چندین نقطه پراکنده محدوده گمرکی داشته باشیم و شهرک‌های صنعتی در قالب این قضیه بخواهیم ایجاد کنیم زیرا ایجاد زیرساخت‌ها و محدوده‌های گمرکی هزینه زیادی دارد.

به گزارش صفیر گیلان عصر امروز در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر اینکه براساس مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس، با حفظ نام منطقه آزاد انزلی، محدوده این منطقه به بالغ بر ۱۰ هزار هکتار افزایش یافت، منتشر شده بود.