به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت رمضان را ماه توبه و بازگشت به سوی خداوند دانست و اظهار کرد: فضیلت های این ماه آنقدر بالا است که باید از لحظه به لحظه آن برای رسیدن به قرب الهی استفاده کرد. وی افزود: عمل به […]

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت رمضان را ماه توبه و بازگشت به سوی خداوند دانست و اظهار کرد: فضیلت های این ماه آنقدر بالا است که باید از لحظه به لحظه آن برای رسیدن به قرب الهی استفاده کرد.

وی افزود: عمل به دستورات خداوند و انجام درست اعمال این ماه، سبب سربلندی فرد روزه دار در پایان این مدت شده و زندگی فرد روزه دار در روزهای رمضان تا سال بعد بیمه می شود و حتی گاهی سرنوشت ها نیز در شب های قدر به گونه ای دیگر رقم می خورد.

خطیب جمعه رشت در ادامه حضرت خدیجه کبری(س) را بزرگ بانوی اسلام نامید و گفت: خدماتی که ایشان به دین اسلام کرده اند و همچنین گرویدن ایشان به دین اسلام زمانی که هیچ کس به حرف های حضرت محمد(ص) وقعی نمی گذاشت، اثرات بسیار مثبتی داشت.

آیت الله قربانی با اشاره به وفات حضرت خدیجه کبری(س) تصریح کرد: الگوگیری جوانان از زندگی حضرت محمد (ص) و همسر ایشان، راه سعادت را رهنمون می کند و در روزهایی که طلاق در جامعه روند رو به رشد دارد، الگوی مناسبی برای زندگی بهتر است.

وی همچنین به فرا رسیدن ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه اشاره کرد و گفت: ۱۵ خرداد در انقلاب اسلامی صفحه جدیدی باز کرد و روشنگری های امام خمینی(ره) درباره خیانت هایی که شاه در حق مردم و مملکت می کرد، سبب شد تا هرچند حادثه تلخی همچون ۱۵ خرداد رقم بخورد اما، مردم برای ادامه راه مصمم تر شده و تا پیروزی انقلاب اسلامی، از بروز هیچ مشکلی مأیوس نشوند.

امام جمعه رشت ۱۴ خرداد را نیز تلخ ترین اتفاق تاریخ انقلاب اسلامی عنوان و اظهار کرد: وفات امام خمینی(ره) ضربه بزرگی برای نظام بود اما به یاری خداوند، انتخاب مقام معظم رهبری برای هدایت نظام اسلامی سبب شد تا کشتی انقلاب در دریای پرتلاطم دسیسه های دشمنان بی هدایت گر نماند.

آیت الله قربانی تصریح کرد: رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای بعد از وفات امام خمینی(ره) تا به امروز که ۲۷ سال از آن اتفاق تلخ می گذرد سبب شده تا نظام اسلامی همچنان با قدرت و اقتدار به حرکت خود ادامه داده و در نهایت پرچم این انقلاب به دستان مبارک صاحب عصر (عج) برسد.

وی همچنین به سالروز وفات نماینده سابق ولی‌فقیه در گیلان نیز اشاره کرد و گفت: خدمات بی شمار آیت الله احسانبخش به گیلان و مردمان این سرزمین را هیچ کس از خاطر نمی برد.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود علیه مردم یمن اظهار کرد: جهالت غربی ها به حدی است که عربستان که این همه در حق مردم یمن ظلم و ستم می کند را به عنوان نماینده حقوق بشر معرفی کرده اند و از این سو ایران را به جرم حمایت از مردم مظلوم و مبارز فلسطین و لبنان و سوریه، ناقض حقوق بشر می خوانند./مهر