به گزارش صفیر گیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با اعضای ستاد دهمین سالگرد بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت فومنی با اشاره به اینکه بزرگداشت علمای دین احیای ارزش های اسلامی است اظهار کرد: احیای نام آیت الله العظمی بهجت در حقیقت احیای اسلام و ارزش های اسلامی است. وی ادامه داد: در روایت […]

به گزارش صفیر گیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با اعضای ستاد دهمین سالگرد بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت فومنی با اشاره به اینکه بزرگداشت علمای دین احیای ارزش های اسلامی است اظهار کرد: احیای نام آیت الله العظمی بهجت در حقیقت احیای اسلام و ارزش های اسلامی است.
وی ادامه داد: در روایت آمده؛ زمانی که انسان نام صالحان را به زبان می آورد خدای متعال در آن لحظه رحمت خود را بر او نازل می کند زیرا صالحان مورد توجه ذات اقدس الهی هستند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه آحاد جامعه بر سفره علمای اسلام نشسته اند، تصریح کرد: شیعه همواره درون خود عالمانی داشته که احیاگر راه تشیع بودند.
آیت الله فلاحتی به امام(ره) به عنوان مرجعی بزرگ اشاره کرد و افزود: امام(ره) دنیای بشر را متاثر از اسلام و تشیع کرده است.
وی با اشاره به ویژگی های آیت الله العظمی بهجت، بیان کرد: آیت الله العظمی بهجت از روزهای نخستین بنده خالص خدا بود و این ویژگی می تواند برای اقشار مختلف جامعه الگو باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان روایتی از امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: خدا را بندگانی است که این بندگان در گفتار، رفتار و عمل هیچ وقت از خدا سبقت نمی گیرند و طبق امر خدا عمل می کنند.
آیت الله فلاحتی، آیت الله العظمی بهجت را فقیهی به تمام عیار ذکر کرد و گفت: فقاهت آیت الله العظمی بهجت ناشناخته بود.
وی با بیان اینکه آیت الله العظمی بهجت فقیهی نوآور و با جرات بود، اظهار کرد: فتوای اجازه تلقیح مصنوعی از نوآوری های فقهی آیت الله العظمی بهجت بود.
امام جمعه رشت، خواستار انتشار مجموعه سخنرانی ها در مراسم ارتحال آیت الله العظمی بهجت در قالب کتاب شد و افزود: امروزه جوانان به دنبال الگو هستند و عالمان دینی بهترین الگو محسوب می شوند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه آیت الله العظمی بهجت یک شخصیت فراملی و جهانی است، بیان کرد: حضور در مجلس آیت الله العظمی بهجت موجب تابیدن نور معنوی ایشان می شود.
برگزاری دهمین سالگرد بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت در ۱۲ اردیبهشت
مدیر حوزه علمیه آیت الله بهجت فومن نیز در دیدار مذکور از برگزاری دهمین سالگرد بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت در ۱۲ اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت مذکور در مسجد ولیعصر(عج) بالامحله فومن برگزار می شود.
حجت الاسلام ولی رضا قربانی حق با بیان اینکه برپایی مراسم آیت الله العظمی بهجت به صورت ملی نهادینه شده است، تصریح کرد: نماز آیت الله العظمی بهجت درس اخلاق بود و سال ها نماز ایشان با عشق، بغض و گریه برگزار می شد.