معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان  با بیان اینکه  نسبت به آنچه که باید باشیم فاصله داریم و پر کردن این فاصله نیازمند اراده و وحدت است وحدت ، وحدت و افزود: معروفترین امر امروز امر به وحدت و منکر ترین منکر امروز  نهی از آنچه که براندازنده وحدت است و باید همه سلایق در میدان باشند  حضور در انتخابات تاکید رهبری است که برای ایران باید همه نگاهها و گرایش ها برای نابودی دشمن در میدان باشند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛سردار بهروز جلایی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار صومعه سرا در جلسه شورای اداری این شهرستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان،جانبازان شهرستان و شهیدان سردار یعقوب حسینی و علیرضا خلوص دهقان پور گفت:بنده توفیق هم رزمی و رفاقت با این شهیدان و جمع کثیری از رزمندگان این منطقه را داشتم .

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان  با بیان اینکه  نسبت به آنچه که باید باشیم فاصله داریم و پر کردن این فاصله نیازمند اراده و وحدت است وحدت ، وحدت و افزود: معروفترین امر امروز امر به وحدت و منکر ترین منکر امروز  نهی از آنچه که براندازنده وحدت است و باید همه سلایق در میدان باشند  حضور در انتخابات تاکید رهبری است که برای ایران باید همه نگاهها و گرایش ها برای نابودی دشمن در میدان باشند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان حضور در یک پست و مسئولیت را کار و خدمت در راه خدا و برای خلق خواند و افزود:نشانه های مزد کار یک مسئول توفیق در خدمت  و خدمت خالصانه و مخلصانه است و این باید یک دغدغه باشد.

سردار جلایی با بیان اینکه گاهی برخی از مسئولان شأن و جایگاه خود را نمی دانند و فقط برای معروف شدن به این مسند تکیه می زنند گفت:شناخت خدمت گذاری و وفای به عهد نشانه یک مسئول در وفای به عهد است.

رسانه ها از گمانه زنی بپرهیزند

وی خطاب به رسانه ها گفت:گاهی در روزمرگی غفلت می کنیم و بدانید که شما نیز امانت دار هستید.
وی خوش رویی،انفاق و مدارا کردن…را یک وظیفه برای مسلمانان خواند و افزود:آنچه معیار سنجش است فهم امانت داری و وفای به عهد است.

معاون سیاسی استانداری گیلان با بیان اینکه نشانه یک چنین جلسه ای حضور افرادی که تکریم و معارفه می شوند است گفت؛ این جلسه با خالی جایگاه فرماندار پیشین  جلسه جالبی نیست و لی رسانه بداند که ایشان مامور به خدمت بودند و چون این ماموریت تمدید نشد بیرون از سازمان و خارج از محل کار خود بودند.

سردار جلایی با اشاره به اینکه برای آمدن و رفتن در هر پستی مباحثی دخیل است و حق این برنامه هم همین است گفت:رسانه های عزیز دقت کنند و موضوع را بر عکس اطلاع رسانی و از گمانه زنی پرهیز کنند.

وی به گمانه زنی رسانه های در شهرستان صومعه‌سرا در چند روز اخیر اشاره و افزود:رسانه ها امانت داری را برای پیشرفت شهرستان و جایگاه این شهرستان رعایت کنند و در نوشتار دقت کنند.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی  استانداری گیلان با اشاره به اینکه شهرستان صومعه‌سرا را می شناسم به اندازه ای که شما مرا می شناسید گفت:در صومعه سرا اهداف و برنامه های که باید در شأن مردم بر گرفته از نظام اسلامی محقق می شد نشده است و شهرستان عقب ماندگی دارد.

جلایی حرکت کردن به سمت امید را یک امر الزامی برای بشریت خواند و گفت:حرکت به سمت امید و امید آفرینی در کشور در حوزه مختلف علمی ،اقتصادی،بهداشت وسلامت،فن آوری هسته ای،فرهنگی و … در سطح بین المللی نمود دارد و این امید ما را تا امروز بعد ۴۴ سال در مقابل دشمن پیروز نگاه داشته است که قابل دفاع است.

سردار جلایی به برخی اشتباهات و بی تجرگی ها و سوء مدیریت ها در جامعه مدیریتی اشاره و افزود:انچه امروز به عنوان دستاورد به آن نگاه می کنیم در آزمون و خطاهای زیادی بدست امده است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان  با تاکید بر اینکه امروز به دشمن نمی توان اعتماد کرد گفت: افرادی در گذشته فکر کردند که اگر با کد خدای عالم عهد ببندند می توانند مشکلات کشور را حل کنند، رفتند  و التماس کردند ولی نشد.

وی تصریح کرد؛این اشتباهات را بنویسید و به دست نسلها برسانید که به دشمن نمی شود اعتماد کرد و امروز دولت که باید به آن مسیر  می رفت، نرفت و ۱۸۰ درجه بر عکس آن مسیر  حرکت کرد و امروز کجاست هر کسی با هر گرایش سیاسی نظر بدهند .

پرداخت بدهی۶۴۴ هزار میلیارد تومانی در دولت رئیسی 

جلای با بیان اینکه شاید برخی بگویند اگر دولت و تصمیمات دولت امید وار کننده است چرا در سفره مردم دیده نمی شود گفت:علت بدهی است و عقباتی که دولت ها برای هم گذاشتند اما این دولت از سال ۱۳۲۰ دولت بی بدیل بوده و  چیزی حدود ششصد و چهل و چهار هزار میلیارد تومانی بدهی که باید مستحلک می شد از  اوراق فروخته شده  تا املاک ایجاد شده بود و درامد ما باید  بدهی ها را صاف کنیم.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان امیدوار شد تا در سال ۱۴۰۳ دولت با همین فرمانی که پیش می رود اوضاع را  بهتر کند و ۶۰ درصد بودجه ایجاد کار شده و در بخش ساحل ما  رویکرد دولت  رئیسی را دیدیم.

وی به سواحل گیلان اشاره و افزود: ما در سال  گذشته ما حدود ۴۹ غریق داشتیم و امروز که من در جمع شما هستم این امار به ۹ نفر  رسیده است در حالی که ۵۰ میلیون نفر مسافر در گیلان تردد داشته و سواحل با کمک هلال احمر و غریق نجاتها  و سایر امکانت شد آنچه که باید می شد.

جلایی به بیمه سلامت و رزومه این نهاد دولتی اشاره و افزود: ما امروز کسی را نداریم که بیمه نباشد و بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر در گیلان از بیمه سلامت برخوردار هستند و بیماران صعب العلاج که هزینه گرانی را باید برای یک آمپول مثال ۲۰ میلیون تومان بپردازند با بیمه ۳ میلیون و ۴  تومان است  البته این هم برای بیمار زیاد است.

از دست دادن سنگر حجاب مثل سنگرهای خرمشهر  

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه ما در یک بخش مهم در جمهوری  اسلامی سنگر دیگری مانند خرمشهر را از دست داده و آن سنگر حجاب است که برخی با اغتشاشات  و مخالفت با نظام سنگر حجاب را از دست داده و دشمن این فضا را می خواهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی است و از این چنین برآشفتگی را نمی پذیرد زیرا بر گرفته از امت پیامبری است که جهان را در بر گرفت و به ما نیز این سیره معصومین را آموختند و به افراد غافل کمک کنیم تا به راه راست برسند.

سردار جلایی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شهرستان صومعه  سرا اشاره و افزود: صومعه سرا با پتانسیل خاص خود شهرستان خاص است زیرا نیشکر ،شیلات،پیله ابریشم،مرغداری بزرگ کشوری،بهسازی و توانمند سازی که باید تقویت بشوند.

با حضور سردار جلایی امروز اسفندیار جوشن به جای مهدی صفاتی  با حکم استاندار گیلان بر مسند فرمانداری شهرستان صومعه سرا نشست.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری