به گزارش صفیر گیلان؛ علی فتح اللهی در همایش عمومی ایجاد پروژه تاسیسات فاضلاب صومعه سرا که ظهر امروز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: نقش وجودی آب در آبادی و توسعه هر جامعه غیرقابل انکار است. وی  با بیان اینکه متاسفانه با وجود نزولات آسمانی بسیار […]

به گزارش صفیر گیلان؛ علی فتح اللهی در همایش عمومی ایجاد پروژه تاسیسات فاضلاب صومعه سرا که ظهر امروز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: نقش وجودی آب در آبادی و توسعه هر جامعه غیرقابل انکار است.
وی  با بیان اینکه متاسفانه با وجود نزولات آسمانی بسیار خوب در استان گیلان هنوز به درستی از این موهبت الهی بهره مند نشده ایم، افزود: باید اقدامات مناسبی برای استفاده بهینه از این نعمت خدادادی صورت گیرد.
فرماندار صومعه سرا به ارتباط تنگاتنگ مسائل محیط زیستی، بهداشت محیط و فرهنگ اشاره کرد و گفت: این موضوعات در ایجاد یک روند سالم برای زندگی و توسعه در جوامع تأثیرگذار و نقش آفرین هستند.
وی با اشاره به اینکه توسعه بدون در نظر گرفتن هرکدام از این مسائل غیرقابل باور و امکان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما به سفارشات دینی خود در زمینه حفاظت از آب ، بهداشت و محیط زیست نیز به درستی عمل نکرده ایم.
فتح اللهی به نقش تأثیرگذار مشارکت مردمی در مسائل مختلف جامعه اشاره و تصریح کرد: بدون وجود مشارکت های مردمی حل هیچ معضلی امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه در تحول و توسعه ، نقش مردم غیرقابل انکار است، اظهار کرد: مردم می توانند در اجرای فعالیت های در حوزه های مختلف در جوامع خود نقش آفرین و تأثیرگذار باشند.
فرماندار صومعه سرا با اشاره نوع برخورد آحاد جامعه با آب ، محیط زیست و سایر مسائل مربوط به عموم جامعه ، افزود: متاسفانه امروز شاهد وجود معضلات و مشکلات بسیاری در زمینه بهداشت محیط ، پسماند و زباله ، آب و… هستیم که انسان در به وجود امدن ان نقش مستقیم و تأثیر گذاری دارد.
وی  به استفاده بیش از استاندار جهانی در حوزه انرژی توسط مردم ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه تازمانی که الگویی درستی برای مصرف و نوع برخورد با محیط اطراف خود در سطح جامعه نهادینه نکنیم مشکل همچنان باقی است.
فتح اللهی حل مشکلات زیست محیط  ، ساماندهی فاضلاب را از اولویت های دولت در سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش شده تا اعتبارات مربتط با این موضوعات نیز تأمین شده که مسئولان بتوانند در راستای حل این مشکلات گام های مثبتی بردارند.
وی وجود امنیت بهداشتی را کمتر از امنیت جانی و مالی ندانست و تصریح کرد: باید بتوانیم با اقدامات مناسب احساس امنیت در حوزه بهداشت و محیط را نیز برای مردم جامعه به ارمغان آوریم.