به گزارش صفیر گیلان؛ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه بررسی مشکل رانندگان تاکسی شهر رشت با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان راننده تاکسی‌ها با اشاره به ارائه مطالب عاقلانه به منظور برطرف کردن مشکل این قشر از جامعه اظهار کرد: امروز باید بپذیریم پیشرفت‌های جدیدی در عرصه ناوگان حمل و نقل و جابه‌جایی […]

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه بررسی مشکل رانندگان تاکسی شهر رشت با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان راننده تاکسی‌ها با اشاره به ارائه مطالب عاقلانه به منظور برطرف کردن مشکل این قشر از جامعه اظهار کرد: امروز باید بپذیریم پیشرفت‌های جدیدی در عرصه ناوگان حمل و نقل و جابه‌جایی مسافر ایجاد شده است.
وی، یکی از مشکلات عمده در جامعه را کمبود فضای اشتغال عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها تلاش می‌کنند لقمه حلال سر سفره خود ببرند و در این راستا بیکاری درد جامعه است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مشکل بیکاری فرزندان تحصیلکرده بیکار مشکل خانواده‌ها است، تصریح کرد: والدین خودرویی در اختیار فرزندان قرار می‌دهند تا بتوانند درآمدی برای خود کسب کنند.
آیت‌الله فلاحتی بر اجرای طرح‌های مختلف در راستای افزایش جذب مسافر توسط رانندگان تاکسی تأکید کرد و گفت: رانندگان تاکسی برای جابه‌جایی مسافر تنها به ایستایی در ایستگاه‌ها بسنده نکنند و در تمام نقاط شهر حضور داشته باشند.
وی، پذیرش مسافر از طریق اینترنت را یکی از روش‌ها برای تاکسی‌ها برشمرد و بیان کرد: حرکت گردشی در سطح شهر می‌تواند یکی از روش‌ها برای جذب مسافر باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر قانونمند شدن تاکسی‌یارها در راستای کمک به پلیس راهور، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تاکسی‌یار باید از پشتوانه قضایی برخوردار باشد.
آیت‌الله فلاحتی، خواستار بررسی عمیق مشکل رانندگان تاکسی شهر رشت شد و اظهار کرد: نخستین و اساسی‌ترین اقدام این است که در ایستگاه‌های تاکسی خودروهای مسافربر شخصی نباشد.
وی، نظارت ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی در ایستگاه‌های تاکسی را مهم عنوان کرد و افزود: تعداد ۸۵ ایستگاه تاکسی در سطح رشت وجود دارد و ۳۰ ایستگاه از اهمیت بیشتری برخوردار است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی باید در عرصه حضور فیزیکی داشته باشد، تصریح کرد: البته مدارا با مردم موضوع مهم و نخست است.
آیت‌الله فلاحتی بر تامین قطعات مورد نیاز رانندگان تاکسی توسط مسئولان مربوطه تاکید کرد و گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها باید واقعی‌سازی شود.
وی مسأله بازار، ترافیک شهری و مشکل رانندگان تاکسی را سه معضل اساسی شهر رشت برشمرد و بیان کرد: قفل شدن نقطه مرکزی شهر موجب ایجاد ترافیک در نقاط دیگر رشت می‌شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار اولویت‌بندی مشکل رانندگان تاکسی شهر رشت شد و خاطرنشان کرد: مسئولان شهری و اعضای شورای شهر می‌توانند از طریق تفاهم با بانک‌ها خودروهای جدید را جایگزین ناوگان فرسوده کنند.
آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: امیدوارم اعضای شورای شهر رشت از قبل برای برطرف کردن مشکلات شهری تدابیریبی اندیشند و دیگر نگوییم اعضای شورا همچنان می‌خواهند برنامه‌هایی را اجرا کنند.
وی در ادامه با اشاره به فروش اینترنتی گوشت، بیان کرد: ثبت‌نام برای توزیع گوشت به صورت اینترنتی برای مردم ما زشت است و این امر بی‌کفایتی برخی از مسئولان را نشان می‌دهد.


 برنامه‌های شورای شهر مشکل رانندگان تاکسی رشت را حل نکرد
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: سپاه بازوی ولایت و نوکر مردم است و هر جا مشکلی باشد وظیفه دارد تدابیری برای برطرف کردن مشکلات بیندیشد.
سردار محمد عبدالله‌پور به هفت مشکل در حوزه تاکسی‌های شهر رشت اشاره کرد و افزود: واقعی نبودن نرخ کرایه و فرسوده بودن ناوگان جابه‌جایی مسافر از جمله مشکلات مذکور است.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط شورای شهر رشت برای برطرف کردن معضل رانندگان تاکسی این شهر، تصریح کرد: برنامه‌های شورای شهر مشکل رانندگان تاکسی رشت را حل نکرده و نیاز است تحولی در این زمینه ایجاد شود.

تعداد خودروهای شخصی مسافربر رشت به ۲۰ هزار رسید
جانشین رئیس پلیس راهور گیلان نیز در جلسه بررسی مشکل رانندگان تاکسی شهر رشت با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان راننده تاکسی‌ها در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: رانندگان تاکسی از قشر زحمتکش جامعه در حوزه جابه‌جایی مسافر هستند و از تمام مشکلات آنها اطلاع داریم.
امیر طالبی به وجود ۲۰ هزار خودروی مسافربر شخصی در شهر رشت اشاره کرد و افزود: تاکنون تعداد ۱۱ هزار خودروی مسافربر شخصی در شهر رشت شناسایی شدند و از آنها تعهد گرفتیم در ایستگاه‌های تاکسی به هیچ عنوان اقدام به سوار کردن مسافر نکنند.
وی از راه‌اندازی ۴ گشت تلفیقی به منظور برخورد با رانندگان خودروهای مسافربر شخصی در شهر رشت خبر داد و بیان کرد: آمادگی افزایش گشت‌های مذکور تا ۸ گشت تلفیقی در سطح شهر رشت را داریم.
جانشین رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه دوربین‌های پلاک‌خوان در چهار گوشه ورودی شهر رشت به منظور برخورد با رانندگان متخلف نصب شده، تصریح کرد: تعداد ۳۹ دوربین به کمک شهرداری در شهر رشت نصب شده است.


سال ۹۸ نرخ کرایه تاکسی رشت واقعی‌سازی می‌شود
رئیس شورای شهر رشت نیز در جلسه مذکور به تعامل با تعاونی رانندگان تاکسی این شهر از ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته بازرس خطوط ایستگاه‌های تاکسی را داشتیم و اکنون موضوع جدید تاکسی‌یار به منظور جلوگیری از سوار کردن مسافر توسط خودروهای شخصی در ایستگاه‌های تاکسی مطرح شده است.
امیرحسین علوی، فرسودگی خودروها را از معضلات رانندگان تاکسی رشت برشمرد و افزود: قبل از افزایش نرخ ارز با بعضی از بانک‌ها به منظور پرداخت تسهیلات ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومانی با نرخ دو درصد برای تعویض تاکسی‌ها مذاکره‌هایی داشتیم اما با توجه با افزایش قیمت خودروها، این امر عملا از توان ما و رانندگان تاکسی خارجی است.
وی با بیان اینکه کمک در تامین قطعات مورد نیاز از خواسته‌های رانندگان تاکسی است، تصریح کرد: به‌دنبال ارائه راهکارهایی در زمینه مذکور هستیم و این امر به دلیل طولانی شدن معرفی شهردار به تاخیر افتاده است.
رئیس شورای شهر رشت، نبود سرویس بهداشتی در ایستگاه‌های تاکسی را از معضلات این شهر ذکر کرد و یادآور شد: احداث سرویس‌های بهداشتی جزو برنامه‌های شهرداری رشت است.
علوی با اشاره به اینکه مزاحمت و تداخل فعالیت رانندگان خودروهای شخصی و تاکسی‌ها را باید به کمترین حد برسانیم، یادآور شد: بخشی از رانندگان خودروهای شخصی از بیرون شهر رشت می‌آیند و قرار نیست تاوان مشکلات تمام استان را رشت بپردازد.
وی از نصب دوربین‌های هوشمند در نقاط مختلف شهر رشت تا ماه آینده خبر داد و بیان کرد: سال ۹۸ نرخ کرایه تاکسی‌ها واقعی‌سازی می‌شود.
فعالیت ۶ هزار تاکسی در رشت
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به تعامل سازمان حمل و نقل شهری و اعضای شورای شهر رشت با رانندگان تاکسی این شهر اظهار کرد: با توجه به تعامل بسیار خوب مذکور اما رانندگان تاکسی رشت با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
بهرام علیدوست به وجود ۱۲ هزار تاکسی در شهرهای گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد ۶ هزار دستگاه تاکسی در شهر رشت فعالیت می‌کنند.
وی، خواستار اعمال تدابیر ویژه‌ای در برخورد با خودروهای مسافربر شخصی در سطح شهر رشت شد و بیان کرد: تاکسی‌های اینترنتی از دیگر معضلات محسوب می‌شود و صنف تاکسیرانی را به تعطیلی کشانده است.


انتهای پیام/