پناهیان با اشاره به اینکه انتخابات، جشن ملی که به دعوا تبدیل شده است تأکید کرد: کار طلبه‌ها اصلاح جامعه است مسئولان وقتی رفتار و گفتارشان قشنگ نباشد درس اخلاق چاره ساز جامعه نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام علیرضا پناهیان ظهر چهارشنبه در همایش «حماسه حضور»که  به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و بسیج دانشجویی استان گیلان برگزار شدبا اشاره به اینکه بزرگترین عید در دین ما میلاد هیچکدام از امامان و پیغمبران نیست، اظهار کرد: مهمترین عید و جشن در اسلام عید غدیر بوده که داستان انتخاب حاکم و رئیس برای جامعه را روایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در عید غدیر پیامبر گرامی اسلام حضرت علی (ع) را به عنوان سرپرست جامعه دینی انتخاب کردند، گفت: انتخاب مدیر برای هر جامعه‌ای در هر زمانی که باید روز جشن آن جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه هر انتخابی ممکن است آسیب‌هایی نیز به همراه داشته باشد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته همیشه شاهد برگزاری انتخابات‌های بسیاری بوده و قطعاً اگر مدیریت‌ها به درستی انجام می‌شد امروز با این میزان از مشکلات مواجه نبودیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که به جای اینکه انتخابات، جشن ملی باشد به دعوا تبدیل شده است، تأکید کرد: به‌عنوان یک طلبه و جامعه روحانیون کار ما فقط صحبت در زمینه اخلاق نیست.

پناهیان با اشاره به اینکه بسیاری از بد اخلاقی‌های اجتماعی نشأت گرفته از مشکلات موجود است، تأکید کرد: کار طلبه‌ها اصلاح جامعه است مسئولان وقتی رفتار و گفتارشان قشنگ نباشد درس اخلاق چاره ساز جامعه نیست.

وی با بیان اینکه جایی که روحانیون و دین هست نباید هیچ اداره‌ای از مردم رشوه بگیرد، ادامه داد: برای اصلاح جامعه باید ابتدا سیاسیون را اصلاح کرد در آن صورت جامعه درست می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حدود ۴۵۰ هزار مدیر در کشور داریم و در صورت تغییر یک رئیس جمهور حداقل ۱۰ درصد این مدیران تغییر می‌کند، افزود: اخلاقی ترین اقدام این است که رئیس پاک دست برای جامعه انتخاب شود.

وی با تأکید بر اینکه جامعه با اصلاح مدیران آن اصلاح می‌شود، گفت: جشن انتخابات. انتخاب برای رأی اولی‌ها بسیار مهم و جذاب‌تر باید باشد و باید زمینه تعالی فرهنگ سیاسی جامعه فراهم شود.

پناهیان امنیت را بزرگترین نعمت دانست و اضافه کرد: اگر می‌خواهیم سرنوشت ما و کشورمان شبیه به کشورهای همسایه نشود باید مدیران اصلح انتخاب شوند. متأسفانه مشکلات موجود در جامعه به دلیل روی کار آمدن مدیران نالایق است.

وی با بیان اینکه امنیت و اقتدار و جلوه اقتدار جامعه را انتخابات تعیین می‌کند، افزود: باید بتوانیم فرهنگ انتخابات را در جامعه نهادینه کنیم.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری