به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام سید رضا تقوی به کشته شدن «ندا آقاسلطانی» اشاره کرد و گفت: کشته شدن این دختر دانشجو سناریو بود و فردی به نام آرش حجازی یک روز قبل از لندن آمد و صحنه‌سازی کرد و این دختر را کشتند. حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی پیش از ظهر امروز در مراسم طلایه‌داران […]

به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام سید رضا تقوی به کشته شدن «ندا آقاسلطانی» اشاره کرد و گفت: کشته شدن این دختر دانشجو سناریو بود و فردی به نام آرش حجازی یک روز قبل از لندن آمد و صحنه‌سازی کرد و این دختر را کشتند.
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی پیش از ظهر امروز در مراسم طلایه‌داران بصیرت به مناسبت قیام مردم گیلان در هشتم دی در میدان شهدای ذهاب این شهر با بیان اینکه باید تاریخ را مطالعه کرد، افزود: در تاریخ نکته‌های بسیاری ثبت و ضبط شده و تاریخ منبع تجربه‌ها است.
وی گفت: تجربه‌های انباشته گذشتگان بر سینه تاریخ ثبت شده و تاریخ معلم است باید در کلاس تاریخ ببینیم و درس‌ها و نکته‌هایی که در پهنه تاریخ وجود دارد بیاموزیم و از گذشتگان عبرت بگیریم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مطالعه تاریخ را یکی از راه‌های عبرت‌آموزی دانست و ادامه داد: رمزها و رازهای پیروزی و شکست‌ها در تاریخ ثبت شده و باید از آنها در زندگی روزانه بهره‌گیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه وظیفه امروز ما مرور تاریخ انقلاب است، تصریح کرد: انقلاب تاریخ دارد و جرقه آن از مدرسه فیضیه قم بود و یک روحانی رشید و مرجع تقلید و فیلسوف و سیاستمدار مردم را به صحنه آورد و فضای سنگین را درهم شکست و انقلاب را به ۲۲ بهمن سال ۵۷ رساند.
تقوی انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست و اظهار کرد: مردم پای شعارهای خود ایستاده‌اند و به دنبال رهبر خود حرکت کرده‌اند تا به امروز رسانده‌اند.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با قدرت با دنیا حرف می‌زند، گفت: امروز انقلاب از مرزهای داخل خارج شده و وجاهت جهانی پیدا کرده و امروز رزمندگان در خارج از مرزهای ایران با نوکران استکبار نبرد می‌کنند.
این مقام مسؤول به سخنان رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا در مقابل چشم خبرنگاران به این دلیل نتوانستیم در سوریه نقش‌آفرین باشیم که ایران قدرتمند در آنجا حضور داشت.
وی اضافه کرد: ایران قدرتمندانه با کشورهای ۱+۵ مذاکره کرد و این نشانه عظمت انقلاب و قدرت نظام اسلامی است که در مجامع بین‌المللی می‌تواند حرف خود را بزند اما دشمن دست از سر ایران برنداشته است.
تقوی تحمیل جنگ هشت ساله، ترورهای دیوانه‌وار، توطئه‌های مختلف، نفوذها، شایعه درهم شکستن چهره‌های مخلص و… را بخشی از دشمنی‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: فتنه ۸۸ سناریوی ۱۰ تا ۱۵ ساله بود و یک شبه متولد نشده بلکه برنامه‌ریزی کردند تا نظام را بشکنند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب‌های رنگین و مخملین را داشتند، بیان کرد: فتنه‌گران تصور می‌کردند در انقلاب اسلامی می‌توانند همان برنامه‌ها را پیاده‌ کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به اظهارات عده‌ای در به فراموشی سپردن فتنه اشاره کرد و گفت: مسئله فتنه ۸۸ با دیگر مسائل متفاوت بوده و نباید به فراموشی سپرده شود و در این فتنه اصل نظام مورد هجمه قرار گرفته بود و آرمان و ارزش‌های ما را مورد تهاجم قرار داده بودند و انتخابات بهانه بود.
وی با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸ باید همیشه در خاطره‌ها زنده بماند، تصریح کرد: به این خاطر باید زنده بماند که آمدند و به آرمان و شرافت و استقلال و آزادی ما حمله کردند و اسناد گویای همه چیز است.
تقوی فتنه ۸۸ را هدایت شده در خارج از کشور دانست و خاطرنشان کرد: فتنه‌گران جزو جامعه هستند و در درون جبهه خودی قرار دارند و سران آنها دارای سوابق خوبی بوده اما این فتنه اگر چه در داخل به بهانه تقلب در انتخابات رخ داد اما وصل به خارج بود و راست ترین سخنی که فتنه‌گران در شعارهای خود بیان کردند این بود که «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است»، و آنها راست گفته بودند زیرا اصل نظام را هدف گرفته بودند.
وی شعار مرگ بر آمریکا را شعار اصولی و راهبردی خواند و یادآور شد: شعار مرگ بر آمریکا نماد نفرت مردم از جنایت‌های این کشور بوده و نظام آمریکا استکباری و جهانخوار است و ظالمانه برخورد می‌کند و طبق فرموده امام راحل دشمن شماره یک مردم مظلوم جهان و اسلام و هم‌پیمان صهیونیسم است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: کسانی که می‌خواهند فرش قرمز زیرپای آمریکا پهن کنند بدانند که امام (ره) فرمود رابطه با آمریکا رابطه مظلوم با ظالم و گرگ و میش است و آنهایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند.
وی با بیان اینکه فتنه‌گران می‌خواستند شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند، گفت: آنها در نماز جمعه‌‌ای که هاشمی خطبه‌خوان و بنده سخنران پیش از خطبه‌های آن بودم، روی شعار مرگ بر آمریکا خط قرمز کشیده بودند و به امام راحل توهین کرده بودند.
تقوی بخشی از حمایت انقلاب اسلامی را در فلسطین عنوان کرد و یادآور شد: از برجستگی‌های خط امام مبارزه با صهیونیسم در فلسطین بوده و فتنه‌گران با شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر داده بودند و رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئله فلسطین عقیدتی و ایمان است و به این جهت از فلسطین دفاع می‌کنیم.
وی حرمت‌شکنی فتنه‌گران در ماه مبارک رمضان را بخشی از اقدام‌های آنها برشمرد و بیان کرد: کشته‌سازی و شهیدسازی بخشی دیگر از اقدام‌های فتنه‌گران بود تا احساسات را تحریک کنند.
این مقام مسؤول به کشته شدن «ندا آقاسلطانی» اشاره کرد و گفت: کشته شدن این دختر دانشجو سناریو بود و فردی به نام آرش حجازی یک روز قبل از لندن آمد و صحنه‌سازی کرد و این دختر را کشتند.
وی ادامه داد: زمانی که ندا آقاسلطانی تیر خورده بود آرش حجازی به او تنفس داد در حالی که می‌دانست به کسی که تیر خورد نباید تنفس داد زیرا گردش خون بیشتر می‌شود و سریع‌تر می‌میرد و همین آقا روز بعد به لندن فرار کرد و فیلم صحنه مذکور را در اختیار بی‌بی‌سی گذاشت و کاسپین ماکان نامزد ندا آقاسلطانی از کشور خارج شد و با نخست‌وزیر صهیونیسم به خوش و بش پرداخت.
تقوی با اشاره به اینکه فتنه‌گران به خیمه‌های عزاداری حمله کرده و حرمت عاشورا را شکستند، یادآور شد: ۳۴ نفر در تهران کشته شدند و سران فتنه باید پاسخ دهند.
وی با تأکید بر اینکه ما تا آخر ایستاده‌ایم، متذکر شد: ما فرزندان عاشورا هستیم و صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها داعشی‌ها بدانند ما پای آرمان و امام و رهبر و انقلاب خوب ایستاده‌ایم.
این مقام مسؤول با بیان اینکه فتنه‌گران لیاقت میراث‌داری خون شهدا نیستند، خاطرنشان کرد: میراث‌دار شهدا انسان‌های مخلص و همیشه در صحنه انقلاب اسلامی هستند./فارس