به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل پوررضا ظهر امروز در مسجد باقرالعلوم دانشگاه گیلان با گرامیداشت حماسه ملی ۹ دی گفت: مردم با آگاهی در ۹ دی‌ماه جلوی آشوب و فتنه‌های دیگر را گرفتند و این اطاعت پذیری از ولایت و رهبری بود. نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان با تبریک به مناسبت […]

به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل پوررضا ظهر امروز در مسجد باقرالعلوم دانشگاه گیلان با گرامیداشت حماسه ملی ۹ دی گفت: مردم با آگاهی در ۹ دی‌ماه جلوی آشوب و فتنه‌های دیگر را گرفتند و این اطاعت پذیری از ولایت و رهبری بود.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری گفت: سزاوارترین انسان‌ها برای اینکه محبت خود را برایش خرج کنیم کسی است که مردم به انها امیدوار و انسانهای مومنی که حضورشان و نیت و عمل شان و رفتارشان خیر است.

وی به اتفاقات ۸ سال پیش اشاره و افزود:به گفته امام که گفتند  آینده خواهد فهمید که چه جیزی پشت فتنه بود و جه اتفاقی برای مردم افتاده و امروز اینده است.

 ایشان با بیان اینکه  مردمی که از فرهنگ پیوسته و بومی برخوردارند بیشتر مورد توجه دنیا هستند گفت:دشمن امروز دنبال ضربه زدن با هزینه های کم است.

وی ۹ دی را روز بصیرت و روز بزرگ خواند و گفت:روزی که غبارها کنار رفت و انچیزی که شیعیان و اهل بیت را نجات داد بصیرت مردمی همراه با رهنمودهای رهبری بود.

پوررضا با اشاره به اهمیت روز ۹ دی تصریح کرد:  دشمن در گذشته اگه می‌خواست ملتی را تصرف کند به سراغ جنگ سخت و خشن می رفت، اما رفته‌رفته این روش به دلیل هزینه زیاد با جنگ نرم و نیمه سخت جایگزین شد.

photo_2017-12-27_10-24-31

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلانبا اشاره به اینکه دشمن با جنگ نیمه سخت ترور ۱۷ هزار نفر از هم‌وطنان را در زمان انقلاب داشت افزود: شهید بهشتی، شهید رجایی و مسئولین پاکدست زیادی برای بقای این نظام ترور  و شهید شدند .

ایشان به دیگر اقدامات دشمن از جمله راه اندازی رادیو آزادی اشاره و افزود:انچیزی که در جنگ نرم مهم است نفوذ بود.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان جنگ نرم را مستلزم ایجاد نفوذ در کشورها دانست و اظهار کرد: ۱۳ ماه قبل از انتخابات ۸۸ همایشی در آمریکا صورت می‌گیرد و انزجار خود را در خصوص انتخابات اعلام کردند.

پور رضا با تأکید بر مانور دشمنان در ایجاد فتنه ۸۸ تصریح کرد: آن‌ها برای ایجاد تشویش و آشوب بر دروغ‌گویی ، تقلب و ابطال انتخابات و مواردی ازاین‌دست کارکردند و کمیته صیانت از انتخابات را با نمایندگان آقایان کروبی، خاتمی و هاشمی  در کشور های تشکیل سناریوی امریکای راه انداختند .

وی مهمترین سرمایه ملت را،  اعتقاد و دیگری اعتمادخواند و گفت:اعتقاد شامل احترامی است که ملت به دولت و نظام قائل هستند و اعتبار هر کشور این است که ملتها و دولتها بیند که مردم چقدر همراه دولت هستند .

 وی جایگاه این اعتقاد و اعتماد را در کشور ایران  ویژه خواند و گفت:یکی از دلایل نفوذ و جریان سازی و ترور و دیگر برنامه های تداعی شده از طرف دشمنان بر کشور ما همین اعتقاد و اعتماد مردم به رهبر  و نظام است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ما جناح چپ و راست نداریم، هر کس در راستای ارزش‌های انقلاب حرکت کند انقلابی است و هر کس با ارزش‌ها مخالفت و دشمنی کند در مقابل انقلاب قرار گرفته است.

ایشان بهترین زمان  و فرصت نفوذ را انتخابات دانست و گفت:دشمن در فتنه ۸۸ این کار را با سازمان دهی و مدیریت و حضور ۲۴ هزار نفر سر صندوقها  که هر کدام اگر یک اراء تقلب در صندوق داشتند می شد ۲۴ هزار  اجرای کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان با تأکید بر اینکه آقایانی کهبعد از فتنه  در حصر بودند تا حدود یک سال بیانیه می‌دادند و با نظام و نتایج انتخابات مخالفت می‌کردند گفت: برخی از مسئولین در آن زمان در حقیقت فرعون زمان شدند./زلیخا صفری