فرماندار فومن انتخابات را تضمین کننده امنیت کشور دانست و افزود: مشارکت در انتخابات بیانگر حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور و نماد یک نظام مردم سالاری دینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان، «محمدرضا محسنی» امروز(یکشنبه،۳ اسفند) در نخستین جلسه ستاد انتخابات این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دو رخداد مهم ملی و محلی در سال ۱۴۰۰ است که تعیین کننده حضور افراد در سمت‌های مهم ملی و محلی است.

فرماندار فومن انتخابات را تضمین کننده امنیت کشور دانست و افزود: مشارکت در انتخابات بیانگر حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور و نماد یک نظام مردم سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه انتخابات و میزان مشارکت، پشتوانه ملی و محلی برای منتخبین این عرصه است گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به منزله تعیین افراد برای تصمیم‌گیری در سطح شهر و روستا و برای پیگیری امور مردم است.

محسنی تصریح کرد: سابقه شهرستان فومن، نشان دهنده مشارکت بالا در انتخابات است و علاقه‌مندی مردم به پیگیری مسائل محلی زمینه‌ساز‌ نرخ بالای مشارکت در این شهرستان بوده است.

فرماندار فومن با بیان اینکه انتخاباتی که در شهرستان برگزار می‌شود نتیجه روزها و ساعت‌ها کار و تلاش فشرده کارکنان فرمانداری و عوامل اجرایی در شهرستان و ماحصل آن همواره مطلوب بوده است خاطرنشان کرد: انتخابات دوره قبلی نیز در سایه برقراری امنیت، مشارکت بالا و بدون هیچ مشکلی با موفقیت برگزار شد که نشان دهنده عملکرد صحیح و موفق مجریان آن است.
وی با مورد توجه قرار دادن همکاری و تشریک مساعی همگان در برگزاری هرچه بهتر این رخداد سیاسی ملی تاکید کرد: تمام ظرفیت‌ها و امکانات لجستیک و پرسنلی شهرستان در صورت نیاز، برای انتخابات به کارگیری خواهد شد.
محسنی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز، به طور متوسط هر سال انتخابات داشته‌ایم اظهار کرد: وضعیت این دوره از انتخابات نسبت به سال‌های قبل متفاوت است زیرا شیوع بیماری کرونا و لزوم هوشیاری همگان و مدیریت این بیماری، ما را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تطبیق نحوه برگزاری انتخابات با شرایط جدید از جمله انتخابات الکترونیکی یا سایر شیوه‌های احتمالی دیگر ملزم خواهد کرد.
فرماندار فومن وظیفه شناسی و امانتداری مجریان انتخابات را دو بایسته مهم دانست و افزود: اهتمام و جدیت کارکنان فرمانداری شهرستان و سایر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در سطوح ملی و محلی، امری بسیار حائز اهمیت است و ضرورت دارد همچون گذشته به طور مطلوب رعایت شود.
وی با اشاره به اهمیت هوشیاری و آگاهی در قبال کلیه مسائل خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کارکنان ستاد انتخابات شهرستان درخصوص حفظ اسرار، رعایت حفاظت کلامی و هوشیاری در قبال تخلیه تلفنی، آگاهی لازم را داشته باشند.
  • منبع خبر : شبستان