صفیر گیلان؛دبیر کار گروه مد و لباس کشور با انتقاد از جای خالی لباس اسلامی در ویترین فروشگاه ها، گفت: باید تولید پوشاک ملی و اسلامی اقتصادی شود.

به گزارش صفیر گیلان؛ سید مجید امامی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید سر زده از یک فروشگاه حجاب اسلامی در رشت، اظهار کرد: جای لباس‌های بومی و محلی در ویترین لباس فروشی‌های گیلان خالی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند گیلان در حوزه مد و لباس، نسبت به بازیابی و به روزرسانی این لباس‌ها تاکید کرد و افزود: طراحان مد و لباس در لباس گنجینه ارزشمندی از انواع لباس‌های سنتی دارند که باید از آن استفاده کنند.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور، تغییر ذائقه پوشش مردم را از اولویت‌های مهم طراحان برشمرد و بیان کرد: توجه به حجاب اسلامی و الگوبرداری از پوشش ملی و سنتی می‌تواند احیاگر مد و لباس اسلامی باشد.

امامی با اشاره به اهمیت اقتصاد در طراحی و تولید لباس‌های ملی و اسلامی، بیان کرد: اکثر فروشندگان لباس و پوشاک فقط به مسئله مالی توجه می‌کنند و برایشان مهم نیست که چه نوع لباسی در ویترین مغازه شأن گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اقتصادی سازی لباس‌های ملی و اسلامی، افزود: ابتدا باید فرهنگ استفاده از لباس‌های ملی و اسلامی را در جامعه نهادینه کرد و سپس سراغ اقتصادی سازی کردن این محصول رفت.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور بر لزوم تعامل اتحادیه پوشاک با طراحان مد و لباس تاکید و تصریح کرد: حلقه و زنجیره تعامل اتحادیه پوشاک با طراحان و فروشندگان لباس باید بیش از پیش محکم باشد.

امامی با اشاره به برخی‌های چالش‌های فروشندگان لباس‌های اسلامی و ملی، بیان کرد: حمایت از فروشندگان و طراحان مد و لباس اسلامی مورد تاکید است.

وی، گیلانیان را مردمانی متدین و مذهبی معرفی کرد و افزود: روحیه اعتقادی گیلانیان باید به کمک لباس اسلامی بیاید.