مدیرجهاد کشاورزی شفت، از انجام نشاء برنج در ۹۹درصد اراضی شالیزاری خبر داد و گفت: در ۴۷درصد اراضی شالیزاری وجین انجام شده است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛یوسف نژاد رئیس جهاد کشاورزی شفت با بیان اینکه شفت  دارای ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری گفت: از این میزان بیش از ۹۹ درصد معادل ۱۴۲۲۲هکتار نشاء شده است.

وی همچنین از انجام وجین در سطح بیش از ۴۷ درصداز اراضی شالیزاری شهرستان خبر داد و بیان کرد: امسال با کم آبی مواجه هستیم و لذا کشاورزان در مرحله دوم آبگذاری حتما از کود پتاسه استفاده کنند.

مدیرجهاد کشاورزی شفت، استفاده از کودهای فسفاته و پتاسه را موجب مقاومت گیاهچه برنج در مقابل تنش خشکی دانست و تصریح کرد: همچنین گیاه در مقابل آفات و بیماری های برنج به ویژه کرم ساقه خوار مقاوم می شود.

یوسف نژاد با اشاره به روند مطلوب رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان شفتی، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در فصل کشاورزی از کشاورزان می خواهیم همچنان مطابق تقویم زراعی پای در شالیزارهایشان بگذارند.

وی با اشاره به استقبال شالیکاران شهرستان از نشاء مکانیزه برنج در سال جاری، اضافه کرد: سال گذشته ۷۰ درصد اراضی به روش مکانیزه کشت شد، اما امسال تاکنون حدود ۸۰ درصدبصورت مکانیزه بوده است.وی مزایای کشت مکانیزه را افزایش عملکرددرواحدسطح،کاهش هزینه تولید، وتسریع درعملیات زراعی دانست .