صفیر گیلان؛روز یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، آئین افتتاح گازرسانی به ۵ روستای صعب العبور و کوهستانی شهرستان املش با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، نماینده  و فرماندار املش و همچنین معاون مهندسی و اجرای طرح ها و مسئولین شرکت گاز استان گیلان در روستاهای کجید و کشمش برگزار شد

وی با بیان اینکه شرکت گاز به عنوان یکی از ادارات برتر استان همواره توانسته است رضایت مردم و مراجعین را جلب کند، اظهار داشت: آقای نیکویی و همکارنش در شرکت گاز گیلان در طی مدت کوتاه فعالیت دولت کار و کرامت توانسته است اقدامات خوبی را در سطح استان انجام دهد.

در ادامه این مراسم سید علیرضا میرباقری معاون مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و همه خدمتگزاران به مردم، اظهار داشت: با روشن شدن مشعل گازرسانی به ۵ روستای کجید، دیماجانکش، استخرسر، کشمش و پشت درلنگه، میزان بهره مندی گاز روستایی شهرستان املش به ۹۵.۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه این روستاهای کوهستانی و صعب العبور دارای ۲۸۷ خانوار می باشند، گفت: برای گازرسانی به این مناطق، مجموعا بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

میرباقری در خاتمه از برنامه شرکت گاز برای گازرسانی به ۵ روستای کوهستانی دیگر در املش خبر داد و گفت: با برخورداری این روستاها از نعمت گاز طبیعی، میزان بهره مندی گاز روستایی در املش به حدود ۹۸ درصد خواهد رسید.

در ادامه محمد صفری نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی از عملکرد شایسته شرکت گاز در این شهرستان تشکر و قدردانی کرد و خواستار گازرسانی به سایر مناطق باقییمانده در آن شهرستان شد.

همچنین در این مراسم مختار رضایی فرماندار شهرستان املش با تقدیر از مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز بجهت گازرسانی گسترده به روستاهای املش اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از خانوارهای روستایی املش برخوردار از گاز طبیعی می باشند که این مهم با همت و تلاش مدیریت و پرسنل شرکت گاز و همراهی سایر نهادهای مرتبط میسر شده است.

فرماندار املش ارائه خدمات مختلف نظیر گاز، آب، برق و … را از برکات نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: انجام این خدمات باید همانند گذشته با شتاب بالا در سراسر شهرستان ادامه یابد.

در پایان این مراسم، مشعل گازرسانی به روستاهای کوهستانی و صعب العبور املش توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در روستای کجید و همچنین توسط برادر شهید والامقام بابایی در روستای کشمش برافروخته شد.