قرارداد احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر صومعه سرا امروز با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان منعقد شد.

به گزارش صفیر گیلان، رئیس هیات مدیره و  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان امروز با اعلام این خبر گفت: در قالب این قرارداد، تصفیه خانه فاضلاب شهر صومعه سرا به روش EPC با ظرفیت ۶ هزار و ۳۵۰ مترمکعب در شبانه روز طی مدت ۲ سال به صورت مشارکتی توسط شرکت زلال ایران و اندیشه زلال احداث خواهد شد.

سید محسن حسینی، فرآیند تصفیه فاضلاب این پروژه را بصورت لجن فعال با هوادهی گسترده با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر عنوان کرد و گفت: همه ی خطوط انتقال فاضلاب در صومعه سرا اجرا شده که با بهره برداری از آن، شرایط انتقال و هدایت فاضلاب فراهم می شود.

وی افزود: با ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر صومعه سرا، در فاز اول ۴۳ هزار نفر از شبکه مدرن و بهداشتی فاضلاب برخوردار می شوند.

حسینی با تاکید بر اینکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای مختلف استان از برنامه های اصلی شرکت آب و فاضلاب است، گفت: بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب صومعه سرا در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی مرداب انزلی بسیار حائز اهمیت است و همچنین در بهره مندی گردشگران شهرستان های صومعه سرا و انزلی از مزایای این پروژه زیست محیطی نقش بسیار مهمی خواهد داشت که امیدواریم در موعد پیش بینی شده نیز به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه ۱۰۳ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه صومعه سرا هزینه خواهد شد، افزود: مساعدت نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی جهت تخصیص اعتبار مورد نیاز این پروژه، هم در روند اجرا و هم به لحاظ اقتصادی و حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

سید کاظم دلخوش نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: با شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب و همچنین بازدید مسئولان کشوری و تشریح اهمیت پروژه، نسبت به تأمین منابع و تخصیص اعتبارات اقدام می شود.

همچنین فرماندار صومعه سرا، احداث تصفیه خانه فاضلاب این شهر را از مطالبات به حق مردم منطقه دانست و اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم، موجب مسرت و خوشحالی مردم خواهد بود.

سید جلال سید محمدی گفت: با توجه به اجرای ۲۰ کیلومتر لوله گذاری و فراهم بودن بستر کار، این پروژه باید با تمام توان و بهره مندی از همه ظرفیت های موجود اجرا شود.

بنابراین گزارش؛ در پایان این مراسم، قرارداد احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر صومعه سرا بین سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان بعنوان کارفرما و امیرمنصور عطایی مدیرعامل شرکت زلال ایران و سیدرضا یعقوبی مدیرعامل شرکت اندیشه زلال بصورت مشارکتی بعنوان پیمانکار پروژه مبادله شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی