صفیر گیلان،احمدپور از دستگیری بیش از ۱۲ هزار نفر مجرم در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در ۵ ماهه نخست امسال در گیلان خبر داد و گفت:در مدت مذکور بیش از ۲۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان گیلان شناسایی و منهدم شد

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛سرهنگ علی احمدپور در جمع خبرنگاران در رشت، با اشاره به اقدامات پلیس گیلان در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: بیش از ۸۴ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده و پاکسازی محورهای مواصلاتی ۵ ماهه نخست امسال در استان گیلان اجرا شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: در مدت مذکور بیش از ۲۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان گیلان شناسایی و منهدم شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی دارد.

احمدپور از دستگیری بیش از ۱۲ هزار نفر مجرم در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در ۵ ماهه نخست امسال در گیلان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و دستگیری آن‌ها شاهد افزایش ۱۵ درصدی بودیم.

وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر نیز ۵ درصد افزایش داشتیم تصریح کرد: تاکنون بیش از یک تن و ۹۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در گیلان کشف شده که در حوزه کشف هرویین و حشیش به ترتیب افزایش ۲۰ و ۸۳ درصدی داشتیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان ضمن آگاه‌سازی خانواده‌ها از تبلیغات مواد مخدر در فضای مجازی افزود: والدین مراقب فرزندان خود باشند تا در دام  فروشندگان قرص‌های لاغری و سیگارهای الکترونیک در فضای مجازی گرفتار نشوند.

احمدپور خاطرنشان کرد: سیگارهایی که امروز تحت عنوان سیگار الکترونیک در فضای مجازی توزیع می‌شود حاوی مقدار قابل توجهی شیشه‌ است که جز اعتیاد ارمغان دیگری برای جوانان در بر نخواهد داشت.

وی افزود: بسیاری از جوانان اکنون به مصرف گل گرایش پیدا کرده‌اند لذا این ماده به سبب توهم‌زایی بالا که از حشیش نیز بیشتر است خطر بسیاری دارد و خانواده‌ها باید از فرزندان خود در برابر اعتیاد به‌ویژه اعتیاد به مصرف گل و مواد مخدر جدید محافظت کنند.