رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کشف ۴۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه نخست امسال ۱۰۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و ۲۸۰۰۰ نفر توزیع کننده و قاچاقی هم دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛سرهنگ علی احمدپور امروز در نشست با خبرنگاران، با بیان اینکه بازتاب اقدامات اصحاب رسانه امنیت روانی را برای مردم رقم می‌زند، اظهار کرد: امنیت روانی مقوله مهمی است که دغدغه اجتماعی و فرهنگی مردم را کاهش می‌دهد.

رئیس پلیس میارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه در سال‌جاری که مزین به جهش تولید است در حوزه امنیتی اقدامات موثری در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر انجام گرفته است، افزود: در ۱۱ ماه نخست امسال بیش از ۴ تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۴۵ درصدی در حوزه کشفیات هستیم.

وی ادامه داد: در مسیر اقدامات جدی با باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر بیش از ۱۰۵ باند تهیه و توزیع مواد در استان شناسایی و منهدم شد که در حوزه اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و کنترل محورهای ورودی و خروجی ۲۸۰۰۰ مجرم، نگهدارنده، توزیع کننده، قاچاقچی و حاملین مواد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اهداف کلان ناجا در مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: شناسایی و ضربه زدن به پیکره فعالین باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر، ایجاد امنیت روانی برای مردم در مناطق جرم خیز با اجرای ۲۴۷ عملیات طرح ارتقای امنیت اجتماعی، برخورد با تولید و استحصال گیاهان مخدر نظیر شاهدانه و خشخاش، آموزش همگانی مردم با ساخت کلیپ‌های آموزشی و انتشار در فضای مجازی از جمله اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان است.

احمدپور بیان کرد: اعتیاد یکی از عوامل درگیری کلان جامعه است که اگر وارد بدن شود عوارض اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیاری را در پی دارد لذا از جامعه انتظار داریم در راستای مبارزه با این پدیده شوم کمک حال پلیس باشند. شماره ۱۲۸ پل ارتباط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با مردم است که می‌توانند گزارش‌های خود را در حوزه مواد مخدر اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها آگاه باشند امروز مواد مخدر به اشکال مختلف جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند، زیرا مواد جدید روانگردان و توهم‌زا که هیجانات و سرخوشی‌های بسیاری را در پی دارد در حال افزایش است. ماده گل که از گیاه شاهدانه یا ماریجوانا استحصال می‌شود درصدد گرفتار کردن جوانان ماست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه سیگار و قلیان دروازه اعتیاد به مخدر است، ادامه داد: والدینی که سیگار یا قلیان استعمال می‌کنند بدانند که فرزندان‌شان را به سمت مصرف انواع مواد مخدر سوق می‌دهند.

وی افزود: در ۱۱ ماه گذشته ۱۰۱ درصد افزایش کشفیات شیشه نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم که بسیار حائز اهمیت است، لذا خانواده‌ها هوشیار باشند که اگر خود یا فرزندان‌شان گرفتار این مخدر صنعتی شوند یک بلای اجتماعی غیرقابل کنترل است که هزینه‌های ناشی از درمان و ترک اعتیاد در توان بسیاری از خانواده‌ها نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۳۰ معتاد متجاهر را با کمک بهزیستی و همکاران قضایی جمع‌آوری و در مسیر درمان قرار دادیم که تست کرونا ۱۵ نفر از آنها مثبت شد لذا این ادعا که اعتیاد مانع کروناست صحت ندارد و متاسفانه سه نفر آنها جان باختند.

وی ادامه داد: برخی بانوان که به دنبال تناسب اندام هستند به ماده صنعتی شیشه گرایش پیدا می‌کنند که باعث کاهش وزن موقت می‌شود اما با استمرار دستگاه گوارش فرد را مختل می‌کند و عوارض جدی را برجا می‌گذارد.

احمدپور با اشاره به اینکه گیلان در حوزه برخورد با عوامل و عناصر آلوده کننده در کشور حائز رتبه اول شده است، بیان کرد: در راستای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر پلیس به تنهایی نمی‌تواند اقدام کند بلکه ۱۷ دستگاه دیگر هم نقش دارند که با ایفای مسئولیت خود می‌توانند در این راستا به پلیس کمک کنند.