صفیر گیلان؛در پی نیاز بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی های گیلان، ۵۰۰ کپسول اکسیژن توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیمارستان‌های گیلان اهدا و توزیع شد.

به گزارش صفیر گیلان؛به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، پیش از ظهر امروز؛ ۵۰۰ عدد کپسول اکسیژن موردنیاز بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستانهای گیلان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان به بیمارستان‌های استان اهدا و توزیع شد.

دکتر ارسلان سالاری،در این آیین با بیان اینکه شدت موج پنجم کرونا در کشور بسیار شدیدتر از موج‌های قبلی است، اظهار کرد: پیک پنجم کرونا هم‌زمان با ورود دلتا ویروس بسیار شدیدتر بوده و تعداد بیماران شناسایی و بستری‌شده در مراکز درمانی گیلان در حال افزایش بوده و اکنون دو هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی دراین استان بستری هستند.

وی با اشاره به مشکلات کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های گیلان، افزود: با توجه به افزایش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های گیلان، با کمبود اکسیژن مواجه شدیم، ولی با کمک خیرین سلامت، سپاه قدس گیلان و وزارت بهداشت دو دستگاه اکسیژن ساز و چندین مخزن اکسیژن تهیه و در بیمارستان‌های گیلان نصب شد.

دکتر سالاری با تأکید بر لزوم تهیه کپسول اکسیژن در گیلان به‌منظور رفع کمبودها در این حوزه، گفت: با کمک سپاه قدس گیلان، بسیج و خیرین، ۵۰۰ کپسول اکسیژن تهیه‌شده است که امروز ۲۰۰ کپسول به بیمارستان‌های گیلان تحویل و ۳۰۰ دستگاه دیگر تا چند روز دیگر وارد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قدردانی از تلاش‌های سپاه قدس گیلان در کنترل ویروس کرونا در گیلان گفت: سپاه ازجمله نهادهایی بوده که از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان بوده است.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در حاشیه اهدا و توزیع کپسول‌های اکسیژن در رشت با اشاره به حضور سپاه از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کنار مردم و نظام سلامت، اظهار کرد: هرکجا که نظام و مردم دچار مشکل شوند، سپاه و بسیج در کنار آن‌ها است.

وی یکی از مشکلات گیلان را کمبود اکسیژن در برخی از بیمارستان‌ها دانست و بیان کرد: با توجه به افزایش بیماران کرونایی در گیلان، نیاز بیمارستان‌های استان به کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز نیز افزایش یافته که اقداماتی در این خصوص انجام‌شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن توسط سپاه قدس گیلان، تصریح کرد: پیرو نیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ۵۰۰ کپسول اکسیژن ۴۰ کیلویی، تعداد قابل‌توجهی کپسول اکسیژن با کمک خیرین تهیه‌شده و به بیمارستان‌های استان تحویل داده می‌شود.

وی با تأکید بر تداوم تهیه کپسول اکسیژن در این استان، بیان کرد: با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌های استان به اکسیژن، امروز ۱۸۸ دستگاه کپسول اکسیژن تهیه شد و محموله بعدی شامل ۱۶۰ کپسول تا ۴۸ ساعت آینده وارد گیلان می شود و تا چند روز آینده مابقی تحویل کادر درمان خواهد شد.

سردار عبدالله پور با اشاره به خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان در طول دوران بحران کرونا، تصریح کرد: در طول بحران کرونا بسیاری از ظرفیت‌ها در کنار کادر بهداشت و درمان به خدمت مردم درآمده‌اند و لازم است همه در کنترل و ریشه‌کن کردن بیماری کرونا، پای‌کار باشند.

وی نقش خیرین و پایگاه‌های بسیج در کنترل موج‌های سنگین کرونا را بسیار مهم دانست و افزود: در روزهای سخت کرونایی، خیرین، مردم و پایگاه‌های مقاومت بسیج علیرغم مشکلات شدید اقتصادی، پا به‌پای کادر درمان در کنترل کرونا بودند و در رزمایش مواسات، تهیه کپسول اکسیژن و رفع کمبودهای بیمارستانی نقش مهمی را ایفا کردند.