به گزارش صفیر ؛علیرضا حسنی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «گل و گیاه و نهال شهرباران» در آستانه فرار رسیدن سال نو و بهار طبیعت اظهار داشت: این جشنواره در پیاده راه فرهنگی رشت به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و شهرداری منطقه دو برگزار می شود. وی زمان برگزاری این جشنواره را […]

به گزارش صفیر ؛علیرضا حسنی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «گل و گیاه و نهال شهرباران» در آستانه فرار رسیدن سال نو و بهار طبیعت اظهار داشت: این جشنواره در پیاده راه فرهنگی رشت به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و شهرداری منطقه دو برگزار می شود.

photo_2017-03-17_04-55-21

وی زمان برگزاری این جشنواره را از ۲۵ الی ۳۰ اسفند ماه ۹۵ اعلام کرد و گفت: با توجه به توسعه زندگی شهر نشینی ؛ تدوین برنامه های فرهنگی برای ترویج فرهنگ طبیعت محوری از فعالیتهای مورد توجه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاه و نیز عرضه مستقیم و بدون واسطه و به قیمت مناسب برای شهروندان عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت شهر رشت در تولید و عرضه ی گل و گیاهان زینتی باید از این توان استفاده صحیح شود و با بستر سازی مناسب در این زمینه نسبت به ارتقاء و بالا بردن سرانه فضای سبز و نیز ورود گردشگر به شهر استفاده شود.

علیرضا حسنی برگزاری این جشنواره را فرصتی مناسب برای تبادل تجربه و تخصص در بین تولیدکنندگان گل و گیاه دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگانی که تمایل به شرکت در این جشنواره دارند می توانند آمادگی خود را تا تاریخ ۲۰ اسفند ماه به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت اعلام کنند.

حسنی با اشاره به اینکه در اولین جشنواره «گل و گیاه و نهال شهرباران» انواع گیاهان تزیینی و آپارتمانی و نهال میوه عرضه می شود اظهار داشت: برگزاری این جشنواره علاوه بر اینکه انگیزش و سرزندگی را برای شهروندان به ارمغان می آورد؛می توان فرصتی برای ارزیابی اقتصادی نقش تولید گل و گیاه در توسعه اقتصاد شهر باشد.