مدیرکل صمت گیلان از راه اندازی طرح توسعه سردخانه ۲۰ هزار تنی زیر صفر و بالای صفر سرما پنگوئن تا چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت گیلان، تیمور پورحیدری در بازدید از بزرگترین سردخانه بخش خصوصی شمال کشور و گفت: این واحد خدمات صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در زمینه بسته بندی و قطعه بندی که از نیازهای اصلی گیلان در بخش تولید می باشد، فعالیت می نماید.

وی با اشاره به برنامه راه اندازی طرح توسعه این شرکت در سه ماهه اول سال آتی اظهار داشت: با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی که در طرح جدید توسعه این مجموعه در حال انجام است با استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا در صنایع بسته بندی انواع آبزیان؛ انتظار میرود زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۱۰۰۰ نفر را در استان فراهم نماید.

دکتر پورحیدری به لزوم ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و توزیع در مجموعه سرما پنگوئن اشاره نمود و افزود: بمنظور حفظ و نگهداری مواد غذایی استراتژیک نظیر مرغ، گوشت و ماهی به جهت تامین، کنترل و تنظیم بازار در این سردخانه بزرگ ایجاد شده و مایه دلگرمی برای ذخیره سازی کالاهای اساسی در گیلان محسوب می شود.

مسئول بخش تولید و تجارت گیلان این قبیل اقدامات سرمایه گذاران را قابل تحسین دانست و عنوان کرد: عشق به تولید و ایجاد اشتغال ماحصل تفکر افرادی شاخص و بزرگ است که می تواند در جهت اعتلای اقتصاد کشور راهگشا باشد.

گفتنی است سردخانه سرما پنگوئن، بزرگترین سردخانه مجهز و مدرن شمال کشور می باشد که در مساحت ۱۳ هزار متر مربع تاسیس شده است.