صفیر گیلان؛مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی گیلان گفت: ایجاد اشتغال علاوه بر جنبه مهم ثروت آفرینی، نوعی زمینه سازی برای به کارگیری گنجینه استعدادهای انسانی است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، عباس علیزاده در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته جهانی کارآفرینی به کلیه تلاشگران این عرصه کارآفرینی  را مهم ترین منبع نوآوری، اشتغالزایی و توسعه  دانست.

علیزاده گفت: توسعه کارآفرینی رشد اقتصادی را افزایش و اثرات مثبتی همچون بهبود وضعیت رفاهی مردم، کاهش فقر، افزایش اشتغال در جامعه را به ارمغان می آورد.

وی افزود:  کارآفرینی نقش موثری در توسعه اقتصادی همه کشورها ایفا کرده  به طوری که در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروز، دارای نقش کلیدی است.

علیزاده تاکید کرد: گسترش روحیه کارآفرینی و تربیت و پرورش کارآفرینان در جامعه اثر مطلوبی بر رشد اقتصادی و اجتماعی دارد، چرا که کارآفرینان با استفاده صحیح از امکانات اقتصادی و خلق فرصت های تجاری جدید موجب بهبود عملکرد بنگاه‌های تولیدی و خدماتی می شوند .

وی با  اشاره به اهمیت کار و کارآفرینی از دیدگاه اسلام، ایجاد اشتغال را علاوه بر جنبه مهم ثروت آفرینی، نوعی زمینه سازی برای به کارگیری گنجینه استعدادهای انسانی دانست و افزود: کشور ما به کارگاه بزرگ تلاش، ابتکار و نوآوری تبدیل شده است .

علیزاده اضافه کرد: اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان تاکنون ۲۳ مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی ،۹ مرکز شتابدهنده ، ۳ فضای کاری مشترک، یک باشگاه کارآفرینان نوجوان و ۴ کافه کارآفرینی را در استان صادر کرده که این مراکز در حال خدمت رسانی به سرمایه گذاران و کارآفرینان  هستند.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی گیلان  از برگزاری ۳۶ رویداد کارآفرینی از قبیل وبینار، کارگاه آموزشی و … توسط نهادهای کارآفرینی گیلان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در سال‌جاری خبر داد.

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری