به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم نکوداشت ۳۳ شهیده زن استان در سالن اجتماعات پیام نور مرکز رشت با اشاره به اینکه زنان شهیده جان خود را فدای دین خدا کردند اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام زنان در عرصه های مختلف حضور فعال داشتند و از بیعت کنندگان با […]

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم نکوداشت ۳۳ شهیده زن استان در سالن اجتماعات پیام نور مرکز رشت با اشاره به اینکه زنان شهیده جان خود را فدای دین خدا کردند اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام زنان در عرصه های مختلف حضور فعال داشتند و از بیعت کنندگان با پیامبر اکرم(ص) در آغاز بعثت بودند.
وی، حضور میدانی همه جانبه بانوان ایرانی در عرصه های مختلف را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امر مذکور مورد کینه و عقده دشمنان انقلاب اسلامی واقع شده است.
امام جمعه رشت وقار و متانت، دلدادگی خدمت به میهن، ایستادگی با ابهت در برابر قدرت های استکباری، کسب دانش روز و نه گفتن به قدرت های سلطه گر جهانی را از ویژگی زن مسلمان ایرانی دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی بانوان را با ویژگی های مذکور وارد عرصه حیات سیاسی و اجتماعی کرده است.
آیت الله فلاحتی، حضرت فاطمه(س) و زینب(س) را الگوی تمام بشریت عنوان کرد و گفت: اگر هر انسان آزاده و اندیشه ورز فاطمه(س) و زینب(س) را الگو قرار دهد می تواند در جامعه بدرخشد.
وی با اشاره به اینکه امام(ره) توانست بانوان را در عرصه های خودشان دوشادوش مردان وارد عرصه اجتماعی کند، خاطرنشان کرد: اندیشه غرب باوران این است که اندیشه نورانی و الهی زن را بگیرند و مردوارگی را وارد جامعه کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، زن و مرد را مخلوق خداوند ذکر کرد و یادآور شد: امام(ره) با مدیریت الهی و ربانی توانست زن را در جامعه ایرانی به نوعی مدیریت کند که امروز جایگاه خود را در عرصه جهانی پیدا کرده است.


آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بازداشت مرضیه هاشمی توسط پلیس آمریکا نشان دهنده تحمل نکردن وجود زن مسلمان در عرصه میدانی است، اظهار کرد: پس از چند روز پلیس آمریکا مجبور شد خانم هاشمی را آزاد کند.
وی، قیام هزاران نفر از مردم فرانسه علیه سرمایه داری در اربعین انقلاب اسلامی را از برکات انقلاب عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی مانند موج توفنده در دل ملت های دنیا نفوذ کرده و این موضوع نشان می دهد اندیشه انقلاب اسلامی در حال گسترش است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه وجود هزاران مرضیه هاشمی در جامعه متاثر از اندیشه امام(ره) است، بیان کرد: نگاه جوانان و اندیشمندان به انقلاب اسلامی مایه مباهات است.
آیت الله فلاحتی، وجود شهدای زن را مایه افتخار جامعه اسلامی دانست و گفت: بانوان در راستای حمایت از دین خدا و ارزش های اسلامی در عرصه حضور پیدا کردند و مشاهده می کنیم روحیه شهادت طلبی در جامعه پاسخ داده است.