فرماندار شهرستان با اشاره به مخاطرات جدی در محل تقاطع روستای میرمحله در محور فومن به سراوان، تاکید کرد: اداره راهداری در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ایمن سازی منطقه بر اساس نظر کارشناسی پلیس راه اقدام نماید.

 

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛فرماندار شهرستان در جلسه شورای ترافیک فومن: احساس مسئولیت هر یک از اعضای شورای ترافیک می تواند ضریب امنیت و جان رانندگان، راکبان، مسافران و مردم شهرستان را ارتقاء دهد.

جلسه شورای ترافیک شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.
محسنی با تذکر این که کوتاهی در اجرای مصوبات شورای ترافیک به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، تاکید کرد: هر یک از اعضای این شورا باید با اهتمام کامل نسبت به اجرای تعهدات خود، به منظور ارتقای شاخص های ایمنی برای رانندگان و عابران اقدام نمایند.
وی با اشاره به اولویت بندی در اجرای تعهدات توسط اعضای جلسه، تاکید کرد: احساس مسئولیت در این زمینه ضرورت دارد.

فرماندار شهرستان با اشاره به مخاطرات جدی در محل تقاطع روستای میرمحله در محور فومن به سراوان، تاکید کرد: اداره راهداری در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ایمن سازی منطقه بر اساس نظر کارشناسی پلیس راه اقدام نماید.

وی در ادامه سخنان خود در این جلسه افزود: اداره راهداری با همکاری بخشداران و دهیاران درخصوص رسیدگی به وضعیت راه های روستایی شهرستان به جمع بندی برسند. همچنین ضرورت دارد شهرداری ماسوله نسبت به تعیین محل پارک خودرو برای جانبازان در شهرک تاریخی ماسوله اقدام نماید.

محسنی با بیان این که شهرداری باید درخصوص رفع سد معبر در شهر فومن اهتمام بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: اغماض در این زمینه حقوق شهروندان را ضایع می کند.
فرماندار فومن با اشاره به لزوم تعیین تکلیف وضعیت بلوار ماکلوان، بر تسریع در این زمینه تاکید کرد.

رئیس شورای ترافیک شهرستان در خصوص اهتمام پلیس راهور در روان سازی ترافیک شهر فومن و حضور بموقع و فیزیکی در نقاطی که گره ترافیکی ایجاد می کند، تاکید نمود.

جانشین پلیس راه فومن – رشت در این جلسه اظهار کرد: محور فومن به سراوان فوق العاده خطرناک و پرحادثه است و عدم وجود روشنایی در این محور زمینه ساز افزایش تصادفات جرحی و منجر به فوت شده است. لذا نصب جداکننده در این محور حائز اهمیت است.
رئیس پلیس راهور شهرستان اظهار کرد: میزان فوتی در تصادفات رانندگی شهرستان در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱ نفر و در سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۲ نفر بوده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان از انجام ۶ کیلومتر خط کشی در مقابل واحدهای آموزشی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: ۱۵ کیلومتر از راه های روستایی پرتردد شهرستان نیز خط کشی شده است‌.

وی اظهار کرد: به منظور ایمن سازی پل های آسیب پذیر شهرستان بیش از ۱۰۰ کامیون سنگ وزنی وارد شهرستان شده و مورد استفاده قرار گرفته است.