نماینده مردم فومن  و شفت به تفاوت فاحش بروکراسی در ادارات استان گیلان نسبت به سایر استانها اشاره و افزود:در همه جا قانون یکی است و استعلامات یک ماهه پاسخ داده می شود در حالی که در گیلان  یکساله پاسخگویی و شاهد فساد ادارای و  در نتیجه رتبه ۲ فساد اداری را داریم که این به بدنه بر می گردد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ با حضور فرماندار و نماینده شهرستان و مسئولان ۱۲ اداره کل استان گیلان از جمله مدیرعامل شرکت برق، مدیران کل راهداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین مدیران کل محیط زیست، منابع طبیعی، ورزش و جوانان، ثبت اسناد و املاک، آب منطقه ای و مدیران سازمان جهاد کشاورزی، مسائل و مشکلات شهرستان فومن اعلام، بررسی و درخصوص رفع آن ها تصمیم گیری شد.

خلیل بهروزی فر نماینده شهرستانهای فومن و شفت  با بیان اینکه  با هماهنگی بین دستگاهی ثبت تغییر  تحول روستاها در اعمال ماده ۴ قانون به شکل درست انجام شود گفت:نباید برای خانوارهایی که در محدوده طرح زندگی می کنند اتفاق بدی بیافتد .

بهروزی فر نیز با اشاره به مساله تغییر کاربری ها و لزوم حمایت از بومیان و افراد محلی در این بحث، خواستار ایجاد سازکاری مناسب جهت رفع مشکلات افراد بومی شد که سالها در روستاها سکونت داشته، اما به دلیل محدودیت های قانونی قادر به تغییر کاربری یا احداث مسکن برای خود یا فرزندانشان نیستند.

وی همچنین خواستار رفع مشکلات دامداران شد و گفت:دولت باید یارانه به دامداران  بدهد زیرا تولیدکنند گان به ویژه مرغ و تخم مرغ و گوشت ایجاد اشتغال کردند و باید حمایت شوند وگرنه صدای  این مشکل بعد ها به گوش خواهد رسید.

نماینده شهرستان فومن و شفت در مجلس به برداشت های بی رویه از رودخانه ها که به همراه سیلاب ها به ویژه در سال ۹۷ موجب تخریب چهار پل مهم و برخی راه های روستایی شد، اشاره و تاکید کرد: توجه و نگهداری از آسفالت و راه های روستایی و همچنین یکسان سازی و رفع مشکلات حرائم در راه های روستایی باید در سریعترین زمان اجرایی تا مشکلات روستاییان در برخی نقاط شهرستان  رفع شود.

وی با اشاره به لزوم افزایش هرچه بیشتر هماهنگی میان دستگاه ها به ویژه جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و منابع طبیعی، مواردی نظیر توافق ماده ۴ را مورد توجه قرار داد و افزود: پروانه ساختمانی در  واقع یک سند است زیرا با اعمال قانون در گذشته انجام گرفته است.

بهروزی فر به مشکلات حوزه سد سازی که باعث شده  تا مردم از خدمات محروم بمانند اشاره و افزود:سدهای خالصان و لاسک در فومن و شفت  نباید مانع از خدمات دهی  به ویژه آب ،برق،گاز و … شود.

وی به بروکراسی پیچیده در ادارات که مردم بیچاره را خسته کرده اشاره و افزود: مدیران کل توجه داشته باشید که در ادارات شما و پرسنل شما  مردم را خسته و این طبعاتش به بتن جامعه خواهد رسید و باعث چالش می شود.

نماینده مردم فومن  و شفت به تفاوت فاحش بروکراسی در ادارات استان گیلان نسبت به سایر استانها اشاره و افزود:در همه جا قانون یکی است و استعلامات یک ماهه پاسخ داده می شود در حالی که در گیلان  یکساله پاسخگویی و شاهد فساد ادارای و  در نتیجه رتبه ۲ فساد اداری را داریم که این به بدنه بر می گردد.

بهروزی فر نماینده شهرستان نیز بیان کرد: با پیگیری های انجام شده، مقرر شد مشکلات آن دسته از مردم شهرستان که در مناطق ۲۴ گانه حفاظت شده هستند، در اولین شورای عالی محیط زیست مطرح شود تا محدودیت های اعمال شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در این مناطق که مردم را ناراضی کرده رفع شود زیرا امروز مردم خانه هایشان ممکن است بر سرشان آوار شود. .

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری