مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان از خسارت به بار آمده به دلیل وقوع بارش های شدید در بازه زمانی کوتاه در منطقه گشت رودخان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان ؛ وحید خرمی با اعلام این خبر گفت : بارش های شدید باران در بازه زمانی کمتر از ۱۲ ساعت در روز سیزده آبانماه سالجاری در منطقه گشت رودخان شهرستان فومن باعث جاری شدن سیلاب و خسارت شد.

خرمی با بیان اینکه با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی استان ، هشدار های لازم جهت اجتناب شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه و مجاری آبی استان داده شده بود ، گفت : دستگاههای مرتبط در سطح استان در حالت آماده قرار داشتند.

وی افزود : بدلیل بارش حدود ۱۲۰ میلی متری طی بازه زمانی نیم روزه ، آبگرفتگی شدید آبراهه های فرعی و کوچک و انحراف آب به سمت جاده های دسترسی و منازل مردم و تخریب بخشی از راههای دسترسی رخ داد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : این حجم از آب در آبراهه های فرعی باعث غافلگیری مردم در مناطق قلعه رودخان ، روستای کیش رودبار و سید سرا و تخریب جاده دسترسی کردمحله به گشت رودخان در شهرستان فومن و همچنین آبگرفتگی معابر و کو چه ها شد .

خرمی اظهار داشت :بیشترین بارش ها در استان گیلان در بخش فومنات و شرق استان و سپس بخش مرکزی استان گزارش شد و علاوه بر شهرستان فومن ، شهرستانهای شفت ، لاهیجان ، رودبار و سیاهکل نیز متحمل خساراتی شدند که متولیان امر در حال بررسی میزان آن هستند .

 عصر روز گذشته همزمان با بارش ها ، ستاد مدیریت بحران استان به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری گیلان و مدیران کل مرتبط در شهرستان فومن تشکیل و مشکلات مردم منطقه ضمن بازدید میدانی احصاء و دستورات لازم جهت برطرف شدن این مشکلات صادر شد.

شایان ذکر است ، آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان به همراه سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری گیلان و وحید خرمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و جمعی از مسئولین مرتبط استانی و شهرستانی از مناطق سیل زده شهرستان فومن جهت بررسی و رفع مشکلات مردم منطقه بازدید به عمل آوردند.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری