رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از انبار اموال تملیکی گیلان بازدید نمودند.

به گزارش صفیر گیلان به نقل  از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از انبار اموال تملیکی گیلان بازدید نمودند.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه علی رغم تذکرات و تاکیدات در خصوص تعیین تکلیف اموالی که احکام آن صادر شده است اظهار داشت: متاسفانه در انبارها هنوز هم اموالی دیده می شود که در حال رسوب و فاسد شدن است.

وی در مورد رسوب و فساد اقلام سلامت محور تصریح کرد: باید هرچه زودتر نسبت به معدوم سازی کالاهایی که ماندگاری آن سلامت مردم را به مخاطره می اندازد اقدام نمود.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه برخی کالاها و موتورهایی که کشف شده و در انبارها ضبط و نگهداری می شود دارای نواقص و ایراداتی است گفت: کارگروهی تشکیل شده است تا مشخص شود که این اقلام از ابتدا ناقص بوده اند و یا در مدت زمان نگهداری در انبارها قطعاتی از آن جدا شده است.

وی با بیان اینکه برخی پرونده ها در دادسرا، تعزیرات و یا محاکم در حال رسیدگی است افزود: لیست اموال پرونده ها مشخص گشته و دستورات ویژه ای دراین خصوص صادر شده و تعداد زیادی از آنان تعیین تکلیف شده است.

دادستان مرکز استان گفت: برخی اقلام مانند کالاهای بیمارستانی و البسه پس از دریافت تاییدیه سلامت از سازمان علوم پزشکی به نهاد های حمایتی تحویل داده خواهد شد.

فلاح میری در پایان خاطر نشان کرد: ضابطین کاشف پس از کشف بلافاصله اقلام قاچاق را به سازمان اموال تملیکی تحویل و حسب مورد در اسرع وقت پرونده به تعزیرات یا دادسرای مربوطه گزارش گردد.