به گزارش پایگاه بری و تحلیلی صفیر گیلان از فومن؛فرماندار شهرستان فومن در حاشیه بازدید از اجرای پروتکل های بهداشتی در ادارات شهرستان فومن گفت: هم اکنون در نقطه پیک سومین موج شیوع بیماری کرونا هستیم. محمد رضا محسنی اظهار کرد: ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و تمام مطالب ذکر شده درباره این بیماری […]

به گزارش پایگاه بری و تحلیلی صفیر گیلان از فومن؛فرماندار شهرستان فومن در حاشیه بازدید از اجرای پروتکل های بهداشتی در ادارات شهرستان فومن گفت: هم اکنون در نقطه پیک سومین موج شیوع بیماری کرونا هستیم.

محمد رضا محسنی اظهار کرد: ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و تمام مطالب ذکر شده درباره این بیماری فرضیه هستند

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت خوب نیست و برای جلوگیری از قرمز شدن وضعیت شهرستان باید تمام تلاش خود را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تمامی ادارات، صنوف و هر فعالیتی که با مردم ارتباط دارد، به کار گرفته تا وضعیت را در حالت زرد حفظ کنیم.

فرماندار فومن بر لزوم استفاده از ماسک در تمامی ادارات شهرستان،شهرداری ها، دستگاه‌های قضائی، نظامی،بانک ها،داروخانه ها، مکان انتظامی، ندامتگاه‌ها و اصناف و بازاریان، وسایل حمل و نقل عمومی و ارباب رجوعان الزامی و اجباری برشمرد و تاکید کرد: حضور ارباب رجوع بدون استفاده از ماسک در اماکن مذکور ممنوع خواهد بود و در صورت مشاهده با مدیر یا متصدی مربوطه به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.

محسنی اعلام کرد: مهم ترین عامل در بحث پیشگیری، همکاری خود مردم است و بازار، اصناف و تمام اقشار اجتماعی باید با همکاری و تعهد اجتماعی، در این زمینه اقدام نمایند.
وی با اشاره به انجام بازدیدهای سرزده از ادارات درخصوص رعایت نکات بهداشتی، تمام روسای ادارات را ملزم به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و مستندسازی اقدامات انجام شده دانست.
محسنی با تاکید بر فرهنگ سازی به منظور رعایت نکات بهداشتی، خواستار همکاری تمام ادارات، مردم و به ویژه فضای مجازی در این خصوص شد.
وی افزود: باید به منظور کنترل و محدودسازی بیماری کرونا، ضمن افزایش تیم های بازرسی، از ظرفیت دهیاری ها، شوراهای اسلامی، خانه های بهداشت و پایگاه های بسیج استفاده بیشتری کرد.

محسنی در ادامه تصریح کرد: برگزاری کلیه مراسم جشن یا عزاداری در اماکن باز و همچنین مسقف ممنوع است.

فرماندار شهرستان با تاکید بر لزوم بازرسی ها جهت اطمینان از رعایت مراتب قانونی در فروش محصولات بهداشتی، خواستار برنامه ریزی و تعیین جدول زمانبندی جهت انجام این بازرسی ها شد.

محسنی خواستار تشریح سیاست ها و مصوبات ستاد ملی مدیریت بیمار کرونا برای اعضای ستادی شد
وافزود: با توجه به نزدیکی عید قربان، اداره شبکه دامپزشکی بر انجام ذبح گوسفند نظارت داشته باشد.

فرماندار فومن+کرونا f9082442-f3d1-4756-ae0e-feb3e8a75cce ead6e141-387d-4b4c-85e3-d8cbc3cc92a1

فرماندار+پرتکل بهداشتی،کرونا فرماندار فومن+رعایت پرتکل بهداشتی در کرونا a93c54a1-af09-4629-adc2-fafcfeba96a5