استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی و سفارتخانه جهت گسترش مناسبات

بازدید سفیر ایران در گرجستان از منطقه آزاد انزلی؛ گسترش مناسبات و ترانزیت بین المللی دو کشور

  پرینت
بازدید سفیر ایران در گرجستان از منطقه آزاد انزلی؛ گسترش مناسبات و ترانزیت بین المللی دو کشور
شناسه خبر : 67949 | تاریخ انتشار : 16 اسفند 1401 - 10:20 | 189 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس پایتخت گرجستان، با عیسی فرهادی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص راهکارهای بهره گیری از توانمندی‌های دو طرف و هم افزایی بیشتر به منظور گسترش مناسبات کشورمان و ترانزیت بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس پایتخت گرجستان، با عیسی فرهادی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص راهکارهای بهره گیری از توانمندی‌های دو طرف و هم افزایی بیشتر به منظور گسترش مناسبات کشورمان و ترانزیت بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ادیب همچنین با گفتگو و همراهی با معاونین توسعه مدیریت، اقتصادی و بندری سازمان از ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و بندری منطقه آزاد انزلی نیز بازدید نمودند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار با ارائه تحلیل و گزارشی از مزایا و معافیت‌های قانونی مناطق آزاد ایران به بیان ظرفیت ها، فرصت‌ها و مزیت‌های منطقه متبوع خود به ویژه در زمینه کریدورهای شمال-جنوب، و چین-قزاقستان-ایران و توانمندیهای لجستیکی بنادر انزلی و کاسپین که محدوده این منطقه واقع شده‌اند پرداختند و آمادگی این مجموعه را جهت توسعه مبادلات تجاری دو کشور اعلام نمودند.

سفیر ایران در گرجستان در جریان این بازدیدها نیز به بیان توانمندی‌های گرجستان در زمینه‌های مختلف و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی آن برای توسعه مراودات دو کشور اشاره کرد و افزود: بهره مندی از قابلیت‌های دو کشور برای گسترش تعاملات دوجانبه فرصت ارزشمندی برای دو کشور محسوب می‌شود.

وی زیرساختهای مناسب منطقه آزاد انزلی بویژه تکمیل کریدور شمال جنوب، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، کشت فرا سرزمینی و تنوع بخشیدن به اقلام صادراتی از مبداء گیلان را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: توجه به هر یک از این محورهای تحرکی جدید در روابط دو جانبه به حساب می‌آید موضوعی که با جدیت از سوی دو طرف باید دنبال شود.

گفتنی است گرجستان یکی از کشورهایی است که در سر حد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار داشته ودر شرق دریای سیاه واقع شده که به عنوان یکی از جذاب‌ترین کشورهای توریستی در جهان شناخته می‌شود. این کشور با مساحت ۶۹.۷۰۰ کیلومتر مربع در آخرین سرشماری داری سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است و تقریبا ۴۵ درصد از جمعیت این کشور در تفلیس پایتخت زندگی می‌کنند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
تبدیل مجوزها مصداق بارز یک عملکرد و اقدام توسعه گرایانه/کسب جایگاه دوم گیلان از میان ۳۱ استان کشور در تبدیل مجوزها/ قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز کاغذی در آینده نزدیک
روز ملی ایمنی حمل و نقل، روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
جامعه‌سازی و انسان سازی از اثرات اجتماعی شهید و شهادت است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.