صفیر گیلان؛ صبح امروز رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بهمراه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه، روند پیشرفت فیزیکی بیمارستانهای صحرایی در رشت را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش صفیر گیلان؛در پی سیر صعودی ابتلا به کووید۱۹ و پیک پنجم کرونا در استان که منجر به بستری شدن بالغ‌بر دو هزار نفر بیمار در بیمارستان‌های سطح استان شد ، عملیات اجرایی احداث بیمارستانهای صحرایی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراکز آموزشی و درمانی پورسینا و رازی آغاز شد.
به همین منظور صبح امروز؛ دکتر ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه دکتر احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، معاونین درمان و غذا و دارو و مدبران ستادی دانشگاه با حضور در مراکز آموزشی و درمانی رازی و پورسینا ،  روند پیشرفت فیزیکی  بیمارستانهای صحرایی در این مراکز را مورد ارزیابی قرار دادند.
همچنین  بازدید از بخش اورژانس در حال ساخت مرکز آموزشی و درمانی حشمت رشت نیز صورت گرفت.
گفتنی است؛ با هماهنگی‌های صورت گرفته، هوانیروز ارتش،  بیمارستان صحرایی با ۶۰۰ متربع مساحت و  ۶۰ تخت که قابلیت استقرار ۱۰۰ تخت درمانی را نیز دارد ، در محوطه مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت راه‌اندازی می‌ نماید.
 عملیات اجرایی احداث این بیمارستان  روز جمعه ۲۲ مردادماه  آغاز و قرار است تا با تجهیزات لازم هفته آینده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گیرد.
همچنین بیمارستان صحرایی دیگری با ظرفیت ۵۰  تخت،  توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت راه اندازی می شود.