محسنی گفت: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و در واقع از سوی دولت و به عنوان نمایندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسی می‌کنند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ «محمدرضا محسنی» عصر روز گذشته در جلسه‌ای که برای انتخاب اعضای هیئت بازرسی انتخابات این شهرستان تشکیل شد ضمن تأکید بر برگزاری انتخابات سالم اظهار کرد: متولیان ستاد انتخابات امین مردم در انتخابات هستند و صیانت از آرای مردم مهم‌ترین وظیفه هیئت بازرسی و انتخابات است.

فرماندار فومن با تأکید بر این که وزارت کشور مأمور و مسئول اجرای قانون و حسن برگزاری جریان انتخابات در کشور است افزود: این هیئت با هدف بازرسی و کنترل جریان انتخابات بر مدار قانون در دستگاه مجری و اجرای قانون به منظور صیانت از آرای مردم تشکیل شده است.

وی کنترل و بازرسی جریان انتخابات شامل همه مراحل اجرای انتخابات، حصول اطمینان از انجام صحیح و به موقع وظایف قانونی عوامل اجرایی انتخابات، جمع ‌بندی گزارشات مستند و مستدل از تخلفات انتخاباتی، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات واصله در سطح شهرستان را به عنوان بخشی از وظایف این هیئت برشمرد.

محسنی گفت: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و در واقع از سوی دولت و به عنوان نمایندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسی می‌کنند.

فرماندار فومن با تأکید بر این که بازرسان در اجرای بهتر و سالم‌تر انتخابات نقش کلیدی دارند تصریح کرد: باید امانت داری، قانون‌مداری و بی طرفی را در اجرای انتخابات سرلوحه کار قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: به موجب این احکام، شاهین علیزاده معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان به عنوان رییس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان، شهرام ضامنی رییس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان، علی هاشمی منش رییس صندوق کارآفرینی امید، مرتضی ادبی مهذب، سعید خاوری نژاد و هادی فتحی نژاد به عنوان اعضای این هیئت انتخاب شدند.