به گزارش صفیر گیلان؛مهندس محمد اکبرزاده ، با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت گیلان در روستاها ساکن هستند، اظهار کرد:تهیه و اجرای طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار یکی از برنامه های مهم بنیاد مسکن حساب ۱۰۰ امام(ره) است که خوشبختانه بنیاد مسکن گیلان جزو ۳ استان برتر کشور در اتمام تهیه طرح هادی […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛مهندس محمد اکبرزاده ، با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت گیلان در روستاها ساکن هستند، اظهار کرد:تهیه و اجرای طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار یکی از برنامه های مهم بنیاد مسکن حساب ۱۰۰ امام(ره) است که خوشبختانه بنیاد مسکن گیلان جزو ۳ استان برتر کشور در اتمام تهیه طرح هادی می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه طرح هادی در ۴۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور اجرا شده است،افزود:در گیلان این آمار ۲۷ درصد بود که با موهبت تامین قیر رایگان از سوی دولت یازدهم و انجام آسفالت، یک جهش ۱۱ درصدی داشتیم و به شاخص ۳۸ درصد رسیدیم.سال گذشته ۲۵۴ روستای گیلان از نعمت اجرای طرح هادی برخوردار شدند که نشان دهنده رشد ۱۰.۷ برابری نسبت به سال ۹۴ است.

وی روستاییان را نماد هم افزایی با خادمان خود دانست و تصریح کرد:برخورداری از قیر رایگان در سال ۹۶ به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است و قطعا سال بسیار پرباری نسبت به ۹۵ در حوزه اجرای طرح هادی خواهیم داشت.

این مقام مسئول حضور یک میلیون جمعیت روستایی در گیلان را یک فرصت استثنایی دانست و گفت: توسعه زیرساخت ها و بردن خدمات در روستاهای گیلان موجب ماندگاری مردمان در روستاها نسبت به سایر مناطق کشور شده است. این در حالی است که میانگین جمعیت روستایی در کشور ۲۷ درصد می باشد.

اکبرزاده با اشاره به حادثه تلخ زلزله سال ۶۹ در گیلان، اضافه کرد:بنیاد مسکن با فرمان امام راحل از سال ۵۸ سیاست خانه سازی(اعم از نوسازی و مقاوم سازی) را دنبال می کند.تاکنون ۱۲۰ هزار واحد به غیر از مسکن مهر به بهره برداری رسیده و گیلان جزو چهار استان برتر محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه وجود بالغ بر ۵۰۰ هزار خانه نامقاوم در گیلان برآورد شده است،خاطرنشان کرد:تسهیلات ۲۰ میلیونی برای کسانی که الگوهای مصرف انرژی را رعایت می کنند، پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۲ هزار واحد توسط کمیته امداد به مددجویان تحویل داده می شود،گفت:با کمک خیرین مسکن ساز برای خانوارهای دارای ۲ معلول و ۲ معلول به بالا نیز تسهیلات ۲۰ میلیونی پرداخت می شود.

این مقام مسئول با اشاره به موجودیت یافتن مسافرکاشانه ها از سال ۹۳،متذکر شد:در گیلان یک هزار واحد ساخته شده و آماده پذیرایی از میهمانان است.

اکبرزاده با بیان اینکه از خانه سازی سالانه ۱۰ هزار واحد روستایی به سالی ۱۷ هزار واحد رسیده ایم، عنوان کرد:بنیاد مسکن در خانه سازی تمرکز دارد، زیرا صنعت ساختمان اشتغال های متنوعی را فراهم می آورد لذا به ازای هر ۲۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در بخش مسکن یک اشتغال پایدار ایجاد می شود. سال گذشته بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پرداخت کردیم که هزاران نفر مشغول به کار شدند و این روند تداوم خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اجرای پروژه مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت،گفت: عهده دار بالغ بر ۲۵ هزار واحد مسکونی مهر از ابتدای این طرح بودیم که توانستیم ۲۲ هزار واحد را به بهره برداری برسانیم و ۳ هزار واحد دیگر تا پایان شهریور امسال تکمیل خواهد شد که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در واقع امسال پروژه مسکن مهر تحقق ۱۰۰ درصدی پیدا خواهد کرد.

منبع؛خبرگزاری ایسنا