صفیر گیلان،دکتر فاضلی با اشاره به اینکه کسی که قلم می زند اندیشه وتفکرات روشنی دارد افزود:رسانه ها به عنوان بیان کننده فکر رسا هستند که میتوانند گفتمان سازی کنند و اگردر چنین مواقعی گفتمان شناخته نشود تهدیدات آن بیشتر از فرصت ها خواهد شد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه بانوان رسبان گیلان در دفتر کار مدیر کل فرهنگ و ارشاد دکتر فاضلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان ، دراین جلسه دکتر فاضلی مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه رسبان رساندن صدای بانوان رسانه ای است افزود:هر پدیده مهمی که اتفاق می افتد هم میتوان آن را به یک فرصت تلقی کرد و هم یک تهدید.

دکتر فاضلی با اشاره به اینکه کسی که قلم می زند اندیشه وتفکرات روشنی دارد افزود:رسانه ها به عنوان بیان کننده فکر رسا هستند که میتوانند گفتمان سازی کنند و اگردر چنین مواقعی گفتمان شناخته نشود تهدیدات آن بیشتر از فرصت ها خواهد شد.

وی در ادامه به مقوله اهمیت اقدامات کار گروه بانوان رسبان پرداخت و افزود:اگر با راه اندازی کانون یک مشکل از بانوان رسانه گیلان کم شود، بسیار ارزشمند است واما اگر تقابل ایجاد شود دراین زمینه نیز برمشکلات اضافه خواهد شد.

مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان همچنین پیشبرد اهداف کارفرهنگی را سخت و زمانبر ارزیابی کرد و افزود:در حوزه رسانه باید آستانه تحمل خود را بالا برد واگر این کانون بتواند مقاومت داشته باشد و اندیشه را ایجاد کند و با تداوم آن به یک رفتار تبدیل شود موفق عمل کرده است.

دکتر فاضلی با اشاره به اینکه در این مسیر پر فراز و نشیب باید صبور بود و شتاب گرفتن در این حیطه افتادن است خاطر نشان کرد: در راستای تحقق اهداف بانوان رسانه ، همه بانوان رسانه باید هم پوشانی داشته باشندتا بتوانند به آینده روشنی که پیش رو است دست یابند.

وی در ادامه کمیته بانوان رسانه رسبان را که در بخش حقوقی ،سلامت ،ورزش و…فعالیت دارند یک پکیچ کامل ارزیابی کرد و افزود:این پکیج کامل همراه با آموزش میتواندبه یک فرهنگ تبدیل شده و در راستای ایجاد اندیشه ی درست کارگشا باشد و انشالله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مسیر یاریگر و حامی چنین اندیشه ای خواهد بود.

دراین جلسه آمنه جعفری ، رئیس کارگروه رسبان گیلان به اهداف کارگروه بانوان رسبان و تشریح وظایف هریک از کمیته های بانوان پرداخت و افزود: انجمن بانوان رسانه ای رسبان با هدف بررسی مشکلات بانوان فعال رسانه و ارائه خدمات در حوزه های مختلف به اصحاب قلم شکل گرفته است .
وی با تاکید بر اینکه این انجمن بدور از دیدگاه های سیاسی صرفا جهت دریافت و بررسی مشکلات بانوان رسانه و توانمند سازی آنان تشکیل شده است افزود: تمام تلاش ما این است که از طریق حمایت مسئولین کشوری برای رفع مشکلات بانوان رسانه گام های مهمی برداریم و با استفاده از این ظرفیت و پتانسیل کشوری بتوانیم باری را از دوش دولت و کشور برداریم.

در ادامه جعفری اهم برنامه‌های کارگروه رسبان را ارتقا سطح علمی بانوان با برگزاری کلاس های آموزش مجازی با ارائه گواهینامه های معتبرعنوان کرد و گفت:ارتقا سطح رفاهی بانوان رسانه ، مشاوره حقوقی ، ارائه تسهیلات ویژه در حوزه های ورزش ،پوست و زیبایی، سلامت ،پیگیری درخواست های مجوز نشریه از مهمترین اقدامات در حوزه کانون بانوان رسانه می باشد.
وی افزود : افتخار ما اینست که مدیران کل ارشاد در همه استانها همکاری بسیار خوبی را با کارگروه رسبان دارند و سنگ ریزه ها را خودشان از جلوی پای ما برمیدارند و این حرکت جمعی برای افزایش مشارکت بانوان رسانه ای در جهت توانمندسازی آنان بسیار ارزشمند است .

در ادامه کمیته ها به بیان برنامه های در حال انجام و آتی و کمیته های فرهنگ و هنر و حقوق نیز به بیان گوشه ای از عملکردها از جمله در بخش فرهنگی هنری : برگزاری دو فراخوان نوروزی با حمایت فرمانداری لنگرود و فراخوان‌کتابخوانی به پیشنهاد نماینده رسبان‌گیلان که در حال انجام می باشد و در بخش حقوق ایجاد تفاهم نامه با وکلا در جهت اعطا تخفیفات ۵۰ درصدی به بانوان عضو رسبان در حوزه حقوقی پرداختند.

در پایان این نشست دو درخواست‌ مکانی و تسهیلاتی توسط کارگروه رسبان از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مطرح شد که با قول مساعد مدیر کل همراه بود.