فرماندار فومن اظهار کرد؛همچنین در راستای پیگیری مطالبات اصناف و بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد: بانک ها درخصوص پیگیری چگ های برگشتی از یکم تا بیستم اردیبهشت ماه اقدامی نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.
محسن با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر و تعزیت پیشاپیش به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)، سه مناسبت روز کارگر، روز معلم و روز خلیج فارس را مورد توجه قرار داد.
وی ضمن مورد توجه قرار دادن رعایت پروتکل های بهداشتی و اظهار این که شرایط شهرستان هنوز متعادل نیست و شکننده می باشد.
فرماندار شهرستان با اشاره به این که عادی انگاری همچنان مهم ترین عامل افزایش شیوع بیماری می باشد، ضمن مورد توجه قرار دادن لزوم افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، بر ضرورت همکاری بموقع خانواده ها برای انجام موفق طرح واکسیناسیون افراد مسن بالای ۸۰ سال در شهرستان تاکید کرد.
محسنی با اشاره به این که تولید محتوا برای جامعه هدف و مخاطبان عام در سطح شهرستان بسیار حائز اهمیت است و باعث اطلاع رسانی بموقع و افزایش سطح آگاهی عمومی می شود، افزود: باید سعی شود در راستای تبیین تهدید کرونا، از ظرفیت فضای مجازی، بهره برداری حداکثری شود.
وی با بیان این که بازرسی از ادارات و بانک های شهرستان باید به طور مستمر و با قاطعیت انجام شود، گزارش دهی مستمر شبکه بهداشت و درمان در این خصوص را الزام نمود.
فرماندار شهرستان توجه به رعایت نکات بهداشتی در دو گروه شغلی نانوایی ها و سوپرمارکت ها را الزام و بر اولویت رفتار و برخورد ایجابی تأکید نمود.
وی اظهار کرد: اگرچه وضعیت نارنجی، حضور دو سوم کارکنان ادارات را الزام می کند، اما با توجه به آغاز فصل زراعی، ضرورت دارد دو اداره جهاد کشاورزی و امور آب شهرستان جهت خدمات رسانی، با ظرفیت کامل نیروهای خود، فعالیت کنند.
محسنی تاکید کرد: جریمه های رانندگان ناقض محدودیت های تردد بخشیده نمی شود و تنها در سه شب احیاء، ترددهای شبانه به طور استشثنائی آزاد خواهد بود.
وی همچنین در راستای پیگیری مطالبات اصناف و بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد: بانک ها درخصوص پیگیری چگ های برگشتی از یکم تا بیستم اردیبهشت ماه اقدامی نخواهند کرد.

 

۲۵۰۰ سالمند فومنی واکسن دریافت می کنند
در ادامه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به پایش روزانه بازار توسط گشت مشترک، افزود: میانگین تعداد افراد بستری روزانه در شهرستان به ۱۰ نفر کاهش یافته است. وی اظهار کرد: مرحله اول واکسیناسیون در شهرستان شامل تزریق ۱۰۶۸ دوز واکسن های آسترازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک به بیماران خاص، پزشکان و کادر بهداشت و درمان بود و در فاز دوم واکسیناسیون، افراد مسن بالای ۸۰ سال را شامل می شود که مجموع آن عبارتند از ۲۵۰۰ نفر.