استاندار گیلان پس از عیادت از مصدومان آتش سوزی دلخراش کمپ ترک اعتیاد لنگرود که با حضور وزیر کشور در بیمارستان ولایت رشت صورت گرفت، گفت: حادثه بسیار تلخ و ناگواری بود اما باید پیشگیری‌های لازم را انجام داد تا شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی که از ابتدای وقت امروز با حضور در لنگرود و بازدید از محل حادثه، پیگیر وضعیت مصدومان و متوفیان حادثه و روشن شدن علل آن بود، شامگاه امروز (جمعه) پس از بازدید میدانی مجدد که با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور از محل وقوع این حادثه در شهرستان لنگرود انجام شد؛ به همراه مقام عالی وزارت کشور از مصدومان آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد  لنگرود که در بیمارستان ولایت رشت بستری هستند، عیادت و با آنان و خانواده هایشان گفت و گو کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: پس از اطلاع از این حادثه دلخراش، آتش نشانی خود را به محل حادثه رساند و قفل ها را باز کرد و هلال احمر و نیروی انتظامی نیز به سرعت خود را به محل حادثه رساندند.

عباسی افزود: تمام مسئولان و دست اندرکاران استانی پس از آگاهی از این حادثه تلخ و ناگوار در این محل حضور یافته و هر یک مشغول به انجام وظایف خود هستند که مصدومان به رشت انتقال یافته و دیگر مسئولان نیز در حال بررسی علت این آتش سوزی هستند.

وی با بیان اینکه وقوع این حادثه باعث تاسف و تاثر مردم گیلان و تمامی کشور، شده است، اظهار کرد: این حادثه یکی از تلخ‌ترین حوادث گیلان در چند سال اخیر است، که به خانواده ۳۲ عزیز فوت شده در اثر وقوع آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر تسلیت می‌گویم.

وزیر کشور برای بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود، بعد از ظهر امروز (جمعه) وارد گیلان شد.

رئیس جمهور نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود گیلان، به وزیر کشور دستور داد همه امکانات لازم برای کمک به مصدومان حادثه و مداوای آنها بسیج شود.

در پی حادثه آتش‌سوزی در یک مرکز ترک اعتیاد در لنگرود گیلان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه و تسلیت به آنها، به وزیر کشور دستور داد همه امکانات لازم برای کمک به مصدومان حادثه و مداوای آنها بسیج شود.

رئیس‌جمهور همچنین وزیر کشور را موظف کرد با فوریت ضمن بررسی موضوع، گزارشی از علل بروز این حادثه تهیه و ارائه کند.

استاندار گیلان در ساعات نخست بروز این حادثه با حضور در محل حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود، بر انجام خدمات به موقع و رسیدگی ویژه حادثه دیدگان تاکید کرد.

حادثه آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح امروز واقع در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود رخ داد.

شمار جانباختگان این حادثه به ۳۲ تن رسیده است و ۱۷ تن از مددجویان این مرکز تحت مداوا قرار دارند.

بررسی دقیق علت حادثه کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود توسط تیم های کارشناسی و افراد خبره در دست انجام است و به محض روشن شدن آن اطلاع رسانی می شود.