شهردار رشت: تعاونی ها با مدیریت صحیح می توانند منجر به توسعه جامعه و ارتقای سطح زندگی مردم شوند.

به گزارش صفیر گیلان؛سید محمد احمدی در نشست با اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان برگزار شد، حمایت از تعاونی ها را ضروری دانست و اظهار داشت: تعاونی ها با مدیریت صحیح می توانند منجر به توسعه جامعه و ارتقای سطح زندگی مردم شوند.

شهردار رشت با اشاره به جلب مشارکت مردم در اداره امور در جوامع پیشرفته گفت: تعاونی ها می توانند به عنوان یک بازوی توانمند در کنار دولت و شهرداری ها قرار گرفته و در ارتقای وضعیت اقتصادی کشور نقش آفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی ها برای بقا علاوه بر اهداف اجتماعی باید به دنبال منافع اقتصادی باشند، افزود: خوشبختانه قانون مسیر همکاری متقابل را برای ما باز گذاشته و شهرداری رشت آمادگی همکاری با شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت را دارد.

سید محمد احمدی توان مالی تعاونی ها را با اهمیت خواند و گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت می تواند با بررسی جوانب بخشی از فعالیتهای عمرانی شهر را در دست بگیرد.

شهردار رشت به معضل واسطه گری اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از معضلات امروز که با آن مواجه هستیم دلالی و واسطه گری است. اعتقاد دارم تعاونی ها می توانند در رفع این معضل و حذف واسطه ها کمک کنند.

علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه شرکت های تعاونی زیادی در زمان فرمانداری شهردار کنونی رشت ثبت شده اند گفت: خوشبختانه شهردار رشت به دلیل تجربیاتی که داشته به خوبی با شرایط تعاونی ها آشنا است.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت با بیش از ۵ هزار عضو در سال گذشته ثبت شد و ما این شرکت را پیشانی این اداره محسوب می کنیم و معتقدیم اگر این شرکت بتواند گامی در توسعه اقتصادی استان بردارد موفق بوده ایم.

علیزاده به تشریح وضعیت تعاونی های استان پرداخت و افزود: از سیاستهای مهم ما تشکیل تعاونی های بزرگ است و در تلاش هستیم به جای بالا بردن تعداد تعاونی ها، به سمت کیفی سازی تعاونی ها حرکت کنیم.

در این نشست اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت خواستار همکاری متقابل با شهرداری رشت بودند که با موافقت شهردار رشت همراه شد.