اختصاصی/صفیر گیلان،رئیس پلیس فرهنگ ترافیک راهور استان گیلان درهمایش پیشگیری از تروما با محوریت حوادث جاده ای و غرق شدگی در شفت با بیان اینکه بهترین آموزش از خانواده و به ویژه توسط پدر و مادر می تواند اثر گذار باشد گفت: تا کی ما باید به علت کمک کاری ها و نداشتن زیر ساخت و […]

اختصاصی/صفیر گیلان،رئیس پلیس فرهنگ ترافیک راهور استان گیلان درهمایش پیشگیری از تروما با محوریت حوادث جاده ای و غرق شدگی در شفت با بیان اینکه بهترین آموزش از خانواده و به ویژه توسط پدر و مادر می تواند اثر گذار باشد گفت: تا کی ما باید به علت کمک کاری ها و نداشتن زیر ساخت و فقدان آموزش در بخش حوادث مختلف منتظر مرگ همنوعان مان باشیم .

سرهنگ فرزاد حاجی پور با اشاره به اینکه بنده عزیزترین شخصم را در حادثه جاده ای از دست دادم گفت: کمک به پلیس راه و مدیران و مسئولان در واقعه کمک در کاهش آسیب هاست نه  کمک به شخص یا نهاد و ارگان خاص است.

وی افزود: امروز موتور سیکلت سواران بیشترین آسیب را در تصادفات جاده ای دارند گفت: در شهرستان شفت به لطف فرماندار و دیگر مسئولان امار تصادفات درون شهری با اصلاح نقاط حادثه خیز کاهش و به عدد یک رسیده است.

حاجی پور مدارس را بیشترین محل و مرکز آموزش و پیشگیری تروما با محوریت حوادث و … خواند و گفت: در ۱۰ ماهه گذشته ۶۵ هزار دانش آموز آموزش دیده اند.

سرهنگ حاجی پور افزود: در بحث آموزش رعایت قوانین و مقررات نکته بسیار حائز اهمیت بوده زیرا با رعایت این نکته و با آموزش فرهنگ ترافیک و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان از رفتارهای خطرزای آنها را واکسینه کنیم.

وی از نصب ۷ دوربین در سطح شهر رشت خبر داد و گفت: بهتر است بدانید که برای نصب این دوربین ها که امروز سه دوربین فعال است بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس پلیس فرهنگ ترافیک راهور استان گیلان با بیان اینکه: عدم توجه به جلو و استفاده از موبایل حین رانندگی و … بیشترین عوامل تصادف جاده ای است گفت: باید یاد بگیریم که تکنولوژی روز دنیا را با فرهنگ استفاده از آن مصرف کنیم زیرا نداشتن فرهنگ استفاده از هر وسیله و کالا ما را با چالش روبرو می کند.

وی از حاضران در همایش به ویژه دهیاران خواست تا بیشتر کمک کنند و در برگزاری همایش “کلاهی برای زندگی” که در سطح وسیع برگزار می شود ورود کنند.

ایشان تاکید کرد؛ به کودکان فاقد گواهی رانندگی به هیچ وجه ماشین ندهیم زیرا آسیب و خطرات آن به خودمان بر می گردد.

در پایان این همایش به حاضران در جلسه گواهی شرکت در همایش با امضای دکتر داوودی کیاکلایه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مهندس مونا ابرو فراغ مدیر کل امود اجتماعی استانداری گیلان اهداء شد.

//زلیخا صفری راسته کناری