اختتامیه چهارمین جشنواره مجسمه های درختی در عمارت کلاه فرنگی واقع در پارک شهر رشت برگزار شد.

صفیر گیلان گزارش می دهد،مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره” مجسمه های درختی”  با حضور فرهام زاهد رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و محمد حسن عاقل منش عضو شورای اسلامی رشت در عمارت کلاه فرنگی واقع در پارک شهر رشت برگزار شد. 

عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم ایجاد مقدمات برگزاری این جشنواره به صورت ملی در شورای ششم را مورد انتظار خواند و خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین جشنواره هایی می توانیم آثار ارزشمند برای مردم به یادگار بگذاریم.

علیرضا قانع رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت هدف از برگزاری این جشنواره را تولید آثار فاخر و همراهی و همگامی هنرمندان با مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: با اعتمادسازی و افزایش ارتباطات و همکاری ها میان هنرمندان و مدیریت شهری می توان آثار ارزشمند و فاخر بر جای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مجسمه های چوبی می تواند منجر به برندسازی برای رشت شود اظهار کرد: با برگزاری چنین جشنواره هایی در راستای تحقق برند سازی شهر رشت، فرصت مشارکت حداکثری شهروندان و هنرمندان به منظور کشف استعدادهای جدید و بروز خلاقیت های شهروندی در زمینه های فرهنگی و هنری و همچنین توسعه گردشگری مهیا خواهد شد. 

قانع اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم جشنواره مجسمه های درختی را سال های آینده در سطح منطقه ای و ملی برگزار کنیم. 

شایان ذکر است، جشنواره مجسمه های درختی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت از ۳۰ تیر ماه به مدت ده روز در عمارت کلاه فرنگی برگزار شد و در مراسم اختتامیه آن از جمعی از هنرمندان برجسته مجسمه ساز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.