به گزارش صفیر گیلان،همزمان با هفته منابع طبیعی، مراسم جشن درختکاری و گشایش پروژه احداث مجتمع کارگاهی و نیمه صنعتی شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در منطقه سراوان برگزار شد. استاندار گیلان: اقدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای حفظ محیط زیست و حرکت به سوی استقرار شرکت های دانش بنیان ارزشمند […]

به گزارش صفیر گیلان،همزمان با هفته منابع طبیعی، مراسم جشن درختکاری و گشایش پروژه احداث مجتمع کارگاهی و نیمه صنعتی شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در منطقه سراوان برگزار شد.

استاندار گیلان: اقدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای حفظ محیط زیست و حرکت به سوی استقرار شرکت های دانش بنیان ارزشمند است

در این مراسم دکتر نجفی استاندار گیلان ضمن تقدیر و تشکر از عوامل دست اندرکار برگزاری این مراسم، اظهار کرد:  امروز جمع شده ایم تا شاهد اقدام موثر و ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در راستای اهداف استراتژیک و برنامه راهبردی انجام گرفته است، باشیم. این اقدام بزرگ، نشانگر این مسئله است که مسوولین دانشگاه علاوه بر آموزش و درمان به بحث پژوهش و اقدامات دانش محور نیز اهمیت می دهند .

دکتر نجفی افزود: این عمل، در راستای حفظ محیط زیست و حرکت به سوی استقرار شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است.

استاندارگیلان، پرداختن به بحث امحای زباله های بیمارستانی و تفکیک زباله را سرآغاز یک حرکت به سمت مسایل زیست محیطی عنوان کرد و افزود: دانش بهره برداری از زباله و تبدیل آن به ثروت از سال ها قبل در بسیاری از کشورهای جهان در حال انجام است. امروزه زباله به عنوان یک معضل مطرح نیست بلکه به آن عنوان منبع اقتصادی نگریسته می شود. اقدام خوب دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشانگر اندیشه محور بودن این دستگاه در راستای سلامت جامعه است. وی خاطر نشان کرد: برخی نسبت به خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید نه بی مهری بلکه بی معرفتی می کنند در حالی که این خدمات شایسته بایستی برای مردم به روشنی تبیین شود.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک: امروز محل دفن زباله های بیمارستانی، به مکانی برای کاشت درخت و احداث مجتمع کارگاهی شرکت های دانش بنیان تبدیل شده است.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به هفته درختکاری و منابع طبیعی، گفت: این هفته به هفته پاسداشت و حفظ منابع طبیعی نامگذاری شده است. زیرا محیط زیست میراث میلیون ها سال پیش است که امروزه به دست ما رسیده، ولی به سرعت در حال نابودی است. رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مهمترین تهدید برای کره زمین را ، انباشت زباله و آلودگی محیط زیست ذکر کرد و افزود: طبیعت الگوی مناسبی برای زندگی بشری است و می توان چهار فصل آن را بعنوان سرمشق زندگی تصور کرد که نشانگر رویش دوباره و سرآغاز زندگی است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: مکانی که امروز مشاهده می کنید ، به مدت یک دهه، محل دفن زباله های عفونی بیماستانی و تجمع خودروهای اسقاطی دانشگاه بود. از ابتدای امسال تاکنون توانستیم حدود ۶۵۰ تن زباله عفونی بیمارستانی را جمع آوری و امحا کنیم. در سه هفته اخیر نیز با تلاش شبانه روزی مسوولین و کارکنان دانشگاه، این مکان محلی برای کاشت درخت و احداث مجتمع کارگاهی شرکت های دانش بنیان تبدیل شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نقشه استراتژیک و برنامه راهبردی دانشگاه یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان براساس این نقشه، توانست بسیاری از ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه را شناسایی کند و علاوه بر درمان و آموزش، در راستای دانش محوری و کار آفرینی نیز برنامه ریزی کند. وی خلاقیت و نوآوری را اکتسابی دانست و افزود: کاری را که امروز شاهد آن هستید، در راستای هدف استراتژیک دانشگاه و کاهش آلودگی محیط زیست صورت گرفته است که منجر به بهره وری و افزایش کیفیت خدمات و در نهایت سلامت جامعه می شود. در بحران بارش برف اخیر نیز دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانست با برنامه ریزی مناسب، اعتماد ذینفعان بویژه مردم گیلان را جلب نماید.

رییس پارک علم و فناوری گیلان: اقدام ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  جهت تبدیل دانایی به دارایی و تولید ثروت صورت گرفته است.

در ادامه مجید متقی طلب رییس پارک علم و فناوری گیلان، بهترین راه برون رفت از معضلات جامعه را انجام اقدامات علم و فناوری ذکر کرد و افزود: اقدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در امحا و جمع آوری زباله های بیمارستانی و استقرار شرکت های دانش بنیان در این مکان جهت تبدیل دانایی به دارایی و ایجاد ثروت صورت گرفته است. وی یادآور شد: تدوین برنامه راهبردی دانشگاه از دیگر اقدامات ارزشمند و موثر این دانشگاه است.