صفیر گیلان؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان بر مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق توسط مردم، ادارات و نهادهای دولتی تاکید کرد و گفت: قطعی برق محدود به مناطق مسکونی و تجاری نبوده و طی چند روز آینده برق ادارات پرمصرف نیز در این استان قطع خواهد شد زیرا بدهی برقی ادارات دولتی از مرز ۲۰ میلیارد تومان فراتر است. .

اختصاصی/صفیر گیلان؛ محمد اسماعیل هنرمند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی میزان مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: با وجود اینکه گیلان استانی با آب و هوای معتدل است، اما مصرف برق اردیبهشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

هنرمند به شبکه های آسیب دیده برق در گیلان اشاره و افزود:ما با وجود بحران ها توانستیم با ایجاد شبکه پایدار تبدیل۱۰۰۰کیلومتر سیم به کابل خود نگهدار و افزایش حدود ۲۴ درصدی شبکه هوایی  تحولی بزرگ در حوزه برق ایجاد و امیدواریم که امسال این طرح به مرز ۲۰۰۰کیلومتر کابل خود نگهدار برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه مادر گیلان ۱۴ هزار کیلومتر  سیم شار ضعیف داریم که نیازمند تبدیل شدن به کابل های خود نگهدار است گفت:مشترکین گیلانی(مشترکین صنعتی،کشاورزی و خانگی) ۱۵۳ میلیارد تومان بدهی به شرکت توزیع برق دارند که این خود عامل به تاخیر افتادن طرح ها است.

مدیرعامل شبکه توزیع برق استان گیلان در خصوص قطعی برق طی چند روز اخیر در گیلان و اعلام جدول زمانبندی خاموشی ها در جمع خبرنگاران گفت: با توجه گرمای زودرس هوا ، کاهش نزولات جوی و کاهش تولید برق در نیروگاه های برقابی کل کشور، وضعیت مصرف برق در مرز هشدار قرار دارد و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، سقف مصرف برای هر استان تعیین شده که در صورت استفاده بیشتر از سقف اعلامی، خاموشی هایی برای استان های شامل این موضوع اعمال خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه میزان پیک مصرف سال گذشته در این استان یک هزار و ۸۰۰ مگاوات بود، گفت: هم اکنون نیروگاه های استان حداکثر توان تولید ۲ هزار ۳۰۰ مگاوات انرژی برق را دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان بالا بودن تولید نسبت به مصرف را دلیل بر عدم قطعی برق ندانست و ادامه داد: شبکه توزیع برق در کشور به هم متصل و وابسته اند و به همین دلیل باید همه مردم از جمله مردم استان گیلان مدیریت مصرف را الگوی رفتاری خود قرار دهند تا شاهد قطعی برق برای هیچ نقطه ای از کشور نباشیم.

هنرمند افزود: اما با توجه به گرمای زودرس هوا پیش بینی می شود که پیک مصرف برق گیلان در تابستان امسال به حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات برسد که این امر به طور حتم مشکلاتی را برای نیروگاه های تولید برق  ایجاد می کند و امیدواریم که همه اقشار مردم در نوع و میزان مصرف برق ، صرفه جویی مناسب داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان بر مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق توسط مردم، ادارات و نهادهای دولتی تاکید کرد و گفت: قطعی برق محدود به مناطق مسکونی و تجاری نبوده و طی چند روز آینده برق ادارات پرمصرف نیز در این استان قطع خواهد شد زیرا بدهی برقی ادارات دولتی از مرز ۲۰ میلیارد تومان فراتر است. .

هنرمند در ادامه گفت: وظیفه ذاتی صنعت برق ، ارایه خدمات دایمی به مشترکان است و از سوی دیگر همه واقفیم که قطع برق مشکلات زیادی را برای مردم به وجود می آورد.

خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی استخراج ارز دیجیتال به برق گیلان

وی همچنین به فعالیت مزارع غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در گیلان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات صنعت برق کشور و امسال تاکنون چهار هزار و ۵۷۲ دستگاه رمز ارز غیرقانونی با همکاری نیروی اتنظامی کشف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: پیش بینی می‌شود که این میزان استخراج ارز دیجیتال، حدود چهار میلیون کیلووات برق در گیلان مصرف کرده باشد

هنرمند بر انجام غیرضوری تمامی فرآیند مربوط به شرکت توزیع برق تاکیدکرد و یادآور شد: با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق گیلان و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران (برق من) ضمن بهره مندی از خدمات غیرحضوری می توان از وضعیت مصرف خود مطلع شد و یا با مراجعه به سایت برق امید به نشانی اینترنتی http://bargh-omid.ir از اطلاعات مورد نیاز استفاده کرد.

وی همچنین درپاسخ به سوالات رسانه های مکتوب و اکترونیک در بحث قطع برق گفت:صنعت برق از قطع برق مشترکین راضی و خوشحال نیست  و امروز سلسله مراتب چون آب پشت سد -رشدمصرف-رمز ارز-تعمیرات نیروگاه و از همه مهمتر تحریم ها  عامل این قطعی پی در پی برای مشترکان گیلانی است.

هنرمند با اشاره به اینکه نیروگاههایی که در سال قبل تعمیر نشده بودند در حال تعمیر هستند افزود:برق شعبده بازی نیست ،برق باید تولید شودو وزارت نیرو امروز دغدغه دارد و خاموشی افتخار نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از سرقت ۸ میلیارد تومانی تجهیزات برقی در سال ۹۹ در رشت خبر داد و گفت:در کل گیلان ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برق به سرقت رفته است که این حجم بیداد کننده و آسیب جدی است .

گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد.

 

تنظیم/زلیخا صفری ؛مسئول پایگاه صفیر گیلان

  • نویسنده : زلیخا صفری