به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان،اسفندیار ضیائی سرپرست کانون استان گیلان در این دیدار، نگاه فرهنگی مسوولان را مایه‌ی دلگرمی فعالان حوزه‌ی فرهنگ توصیف‌کرد. وی با بیان این‌که بذرباشی در حوزه کودک ونوجوان رشد و تعالی آینده‌سازان را به دنبال خواهد‌داشت افزود: توجه مسوولان استانی بستری مناسب برای مجموعه‌های فرهنگی هم‌چون کانون فراهم‌می‌کند تا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان،اسفندیار ضیائی سرپرست کانون استان گیلان در این دیدار، نگاه فرهنگی مسوولان را مایه‌ی دلگرمی فعالان حوزه‌ی فرهنگ توصیف‌کرد.
وی با بیان این‌که بذرباشی در حوزه کودک ونوجوان رشد و تعالی آینده‌سازان را به دنبال خواهد‌داشت افزود: توجه مسوولان استانی بستری مناسب برای مجموعه‌های فرهنگی هم‌چون کانون فراهم‌می‌کند تا بیش از پیش در مسیر ارتقای توان‌مندی کودکان و نوجوانان گام ‌بردارند.
ضیائی در ادامه فرصت‌های پیش‌رو و زمینه‌های همکاری‌های مشترک کانون و مسوولان شهرستان ماسال را یادآور‌شد و با اشاره به پیشینه‌ی کانون پرورش فکری گفت: کودکان و نوجوانان همواره درحال پرسش‌گری هستند و از این رو ایجاد دریچه‌های تازه در ارایه‌ی فعالیت‌های کانون همواره مد نظر تصمیم‌گیرندگان این مجموعه قرارداشته و دارد.
وی در همین زمینه به بهره‌گیری کانون از فن‌آوری‌های روز پرداخت و تصریح‌کرد: کانون همواره از فن‌آوری به عنوان ابزاری ارزش‌مند برای ارایه‌ی فعالیت‌های کودک و نوجوان محور بهره‌گرفته و دراین مسیر با برپایی کارگاه‌های علمی و راه‌اندازی سایت‌های کودک و نوجوانان گامی موثر برداشته است.
او دراین میان از سایت کودک و نوجوانان کانون ماسال نام‌برد و با اشاره به تاثیر‌گذاری آن در افزایش آگاهی‌های مخاطبان اظهار‌داشت: جذب و پایدار سازی عضو از دیگر نتایج مثبت این فعالیت محسوب می شود.
اسفندیار ضیائی در ادامه تلاش برای افزایش تعاملات اجتماعی کودکان و نوجوانان را از ضرورت‌های فرهنگ‌سازی دانست و با بیان این‌که فعالیت‌های کتاب‌محور کانون بستری مناسب برای برای تحقق این امر فراهم‌می‌کند گفت: برنامه‌های کانون بر اساس هم‌گرایی میان اعضا اجرا می شود و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور مخاطبان درکانون می تواند به تحقق هرچه بهتر این امر کمک کند.
یادآورشدن نگاه ویژه کانون به مثلت «کانون، عضو و خانواده» از دیگر محور‌های سخنان ضیائی در این نشست بود و وی ضمن تشریح اثر‌بخشی این امر، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در گسترش این هم‌گرایی‌ها تاکید‌کرد.
این مسوول فرهنگی در ادامه به دیگر فرصت‌های پیش رو اشاره کرد و با مهم ارزیابی‌کردن راه‌اندازی سالن نمایش فیلم و هم‌چنین فروشگاه و نمایشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی گفت: همراهی مسوولان در جهت توسعه، تجهیز و بهسازی فضا‌های آموزشی به تحقق این امر کمک می کند.

محمود قاسم‌نژاد فرماندار شهرستان ماسال در نشست با اسفندیار ضیائی، سرپرست کانون گیلان اظهار‌داشت: فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری کانون و هم‌چنین ورود هدف‌مند این مجموعه فرهنگی به عرصه‌ی فعالیت‌های علمی فرصتی ارزش‌مند برای آینده‌سازان ایران اسلامی است.

وی در عین‌حال از توان‌مندی مربیان کانون سخن‌گفت و با اشاره به اثر‌بخشی فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری تصریح کرد: شور و نشاط حاکم بر برنامه‌ها بستری مناسب برای همراهی خانواده‌ها با این مجموعه‌ی فرهنگی فراهم‌کرده است.
قاسم‌ نژاد در ادامه استمرار در امر آموزش را مهم ارزیابی‌کرد و با اشاره به خواسته‌های کانون در زمینه توسعه و تجهیز فضا‌های آموزشی، بر همراهی مسوولان استانی با برنامه‌های این نهاد فرهنگی تاکید‌کرد.
در ادامه این دیدار که با حضور مسوولان مراکز فرهنگی هنری ماسال و شاندرمن صورت‌گرفت، قربان خوشحال، معاون فرماندارماسال و هم‌چنین سید رضا صفوی بخشدار شاندرمن از فضا‌ی آموزشی کانون‌های ماسال و شاندرمن بازدید کردند و ضمن نیازسنجی، با مربیان و اعضای این مراکز دیداری صمیمانه داشتند.