حجت الاسلام فلاحتی  با اشاره به اینکه با برخورد کلاسیک نمی توان  با بد حجابی برخورد کرد
افزود:برای مشکلات عفاف و حجاب  در استان باید روضه سوز دار بخوانید  و از عمق جان بسوزید.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در گردهمایی گروه های مطالبه گری مردمی “مردم دادستان مردم” که در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شد گفت: ستاد امر به معروف باید اولین باشد.

وی افزود:برای فرهنگ عفاف و حجاب هیچ مسئولی نداریم و در شورای فرهنگ عمومی در حوزه عفاف و حجاب هیچ حرکتی نداشتیم چون اعضا نخواستند و ود مشکل دارند.

نماینده ولی قیه در گیلان با اشاره به اینکهاداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی مسئولانش قط یک کراوات کم دارند گفت:البته صدا و سیما که هیچ حرکتی ندارد  و هیچ یلمی حتی در چند دقیقه برای این موضل نه ساخته و نه پرداخته و دختران ما  باورشان شده که یک لچک بزارند و مو آویزان باشند.

حجت الاسلام فلاحتی  با اشاره به اینکه با برخورد کلاسیک نمی توان  با بد حجابی برخورد کرد
افزود:برای مشکلات عفاف و حجاب  در استان باید روضه سوز دار بخوانید  و از عمق جان بسوزید.

نماینده ولی فقیه در گیلان به مشکلات در دانشگاه آزاد اشاره و افزود: ریزترین قوانین حجاب را  قوانین دانشگاه آزاد آوردند ولی رعایت نمی شود و امروز این مشکلات باعث شده وضع جامعه ما برازنده  نباشد.

فلاحتی با بیان اینکه  کسی که دزدی و اختلاس می کند خلوت و پنهانی و می لرزد در حالی که بی حجابی در آزادی کامل رخ می دهد و برخورد هم نمی شود و در دستگاه قضا هیچ آیین نامه برای عفاف ندارم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه از جمله رسالت های بزرگ انبیای الهی بنده ساختن مردم است، تصریح کرد: مردم جامعه دینی که در راس آن فقیه وارسته باشد به طور قطع به رستگاری دست پیدا می کنند.

آیت الله فلاحتی در ادامه انقلاب اسلامی را الگوی مقاومت در بین ملت ها عنوان کرد و گفت: تمام دنیا به این باور رسیده انقلاب اسلامی نسخه شفابخش بشریت است.

وی با اشاره به اینکه نمی خواهیم ستاد امر به معروف و نهی از منکر مانند دیگر سازمان ها کلاسیک عمل کند، بیان کرد: عفاف و حجاب باید جزو نخستین اولویت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود قوانین کافی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد و یادآور شد: دشمن با دینداران به ستیز برخاسته و وضعیت کنونی برازنده جامعه دینی نیست.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مردم متدین با ورود به استان ما باید دینداران را مشاهده کنند، خاطرنشان کرد: کسی که بی عفتی را به طور علنی ترویج می دهد، مخالفت با شریعت است بنابراین بی عفتی نباید در جامعه رواج پیدا کند.

وی بر اجتناب از هر گونه درگیری توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با اخلاق رفتار کنند.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و افزود:شوراها امروز  بلای جان کشور است و زمانی که کیلویی آمدند به کشور و هیچ تدابیری نشد و امروز هرکسی می خواهد بخورد و اختلاس کند در شورا ها می رود البته بری از شوراها یلی کاردان و کاربلد هستند.

همایش مذکور با حضور و سخنرانی حجت الاسلام صادقی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف کشور برگزار شد.

تنظیم/زلیخا صفری

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری