مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل پرونده ۲۴۰ میلیاردی در برخورد با تخلفات معدنی خبر داد.

صفیر گیلان؛ تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از کارگاه‌های معدنی گیلان اظهار داشت: در برخورد با تخلفات معدنی تیم فنی بازرسی تشکیل شده است و تاکنون در برخورد با تخلفات معدنی پرونده هایی افزون بر ۲۴۰ میلیارد ریال تشکیل داده ایم.
وی با بیان اینکه نظارتهای متعددی در برخورد با تخلفات معدنی نظیر سلب صلاحیت و تعلیق پروانه فعالیت صورت می گیرد افزود: از ابتدای سال جاری علیرغم تشکیل پرونده های قضایی متعدد در برخورد با تخلفات؛ سه فقره نیز تعلیق پروانه فعالیت معدنی داشته ایم.
این مسئول یادآور شد: اداره کل صمت؛ ضابط قضایی و یگان حفاظت ندارد لذا برای برخورد با متخلفان در زمینه برداشت غیرقانونی مواد معدنی شدیداً نیازمند همکاری نیروی انتظامی، آب منطقه ای، محیط زیست و سایر دستگاه های ذیربط هستیم.
مدیر کل صمت گیلان تشکیل پرونده برای ۶۶ متخلف حوزه معادن را ماحصل نظارت‌های میدانی انجام شده در سال جاری بر بخش معادن گیلان دانست و تصریح کرد: بدون استعلام و موافقت دستگاه‌های مرتبط با مواد معدنی، هیچگونه مجوزی صادر نکرده‌ایم و تمامی این مجوزها برای پروژه‌های عمرانی شناسه‌دار استان بوده است که محل مصارف آنها نیز در مجوز مشخص شده است و از طریق مسئول فنی و ناظران معدنی مرتباً کنترل می‌شود.
به گفته دکتر پورحیدری برای نظارت بیشتر بر معادن از ظرفیت نظام مهندسی معدن نیز استفاده خواهیم کرد و با هماهنگی و برنامه ریزی از توان ناظران و مسئولین دانش آموخته نظام مهندسی برای کنترل فعالیتهای معدنی بهره مند خواهیم شد.