به گزارش صفیر  گیلان ؛رضا علیزاده در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه های مصوب ۹۶-۹۵ مرمت برج های آسیب دیده قلعه رودخان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار گرفت. وی افزود: خوشبختانه با پیگیری های این اداره کل، اعتبارات ملی مناسبی برای مرمت […]

به گزارش صفیر  گیلان ؛رضا علیزاده در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه های مصوب ۹۶-۹۵ مرمت برج های آسیب دیده قلعه رودخان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری های این اداره کل، اعتبارات ملی مناسبی برای مرمت و ساماندهی قلعه رودخان مصوب و تخصیص داده شد که به محض محقق شدن این مهم، از ابتدای سال جاری پروژه های مرمتی قلعه آغاز شد.

علیزاده با بیان اینکه در جریان برنامه ریزی های انجام شده و بر اساس سنجش های صورت گرفته، مرمت و رفع خطر دو برج بخش شرقی در اولویت قرار داش، اذعان کرد: عملیات مرمتی مذکور با مرمت یک برج بخش غربی، ساماندهی آب انبار و مرمت مسیرهای پله های خطرناک قلعه در دستور کار اداره کل استان قرار گرفته است.

وی پیشرفت فیزیکی دو پروژه مرمتی یاد شده را قریب به۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: با پیگیری و نظارت فنی پایگاه میراث فرهنگی قلعه رودخان این پروژه مراحل اجرایی را طی می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان مجموع تعداد برج های قلعه رودخان را ۴۰ برج اعلام و اظهار کرد: از این تعداد، قریب به ۲۰ برج نیازمند عملیات مرمت اضطراری و تخصیص اعتبارات لازم برای مرمت و رفع خطر هستند./منبع روابط عمومی