به گزارش صفیر  گیلان، فرهاد دلق پوش در جلسه ستاد مبارزه با احتکار در محل این سازمان، اظهار داشت: همانگونه که در خصوص میزان صادرات کالا از گمرک استعلام می شود امکان استعلام کالای وارداتی نیز از گمرکات جهت پیشگیری از احتکار میسر است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به […]

به گزارش صفیر  گیلان، فرهاد دلق پوش در جلسه ستاد مبارزه با احتکار در محل این سازمان، اظهار داشت: همانگونه که در خصوص میزان صادرات کالا از گمرک استعلام می شود امکان استعلام کالای وارداتی نیز از گمرکات جهت پیشگیری از احتکار میسر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه هرگونه امتناع از فروش کالای وارد شده تخلف محسوب می شود، گفت: در شش ماهه نخست بیش از ۴۲۲ میلیون دلار با وزن ۶۶۰ هزار تن واردات انواع کالا از طریق گمرکات به گیلان انجام شده است.

image_2018_9_28-23_21_34_151_qdC
وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۰۷ میلیون دلار با وزن ۴۲۳ هزار تن کالا شامل محصولات معدنی؛ سیمان، سنگ ساختمانی، آجر و سرامیک آهک و محصولات نساجی شامل؛ البسه، پارچه توری و محصولات پلاستیکی و صنایع غذایی نظیر؛ بیسکویت، کلوچه و انواع نوشیدنی ها به کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری ۶۳ درصد افزایش داشته است و از نظر وزنی نیز ۱۲۶ درصد رشد داشته ایم.

دکتر دلق پوش با ابراز گلایه از برخورد جزیره ای با کالاهای مظنون به قاچاق یا احتکار اظهار داشت: جهت جلوگیری از تضییع حقوق تولید کنندگان و حفظ جایگاه کارآفرینان لازم است به صورت فنی و هماهنگ موارد با مشارکت دستگاه های عضو ستاد احتکار بررسی و سپس تدابیر لازم اتخاذ و اجرایی گردد.
وی قاطعیت برخورد با محتکران را بدون بهم ریختن نظم و امنیت عمومی باعث افزایش اعتماد و همکاری مردمی دانست و عنوان کرد: نهادینه کردن اعتماد عمومی و صحت عمل در سوژه های نظارتی رویکرد اصلی ستاد مبارزه با احتکار باشد. ضمن برهم زدن امنیت محتکران واقعی، فراهم نمودن آرامش فعالان صحیح العمل اقتصادی مد نظر باشد.