مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان گفت: فهرستی از پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی کنند تهیه و صورتجلسه شده و به نظام پزشکی و دستگاه قضا ارسال شده است.

به گزارش صفیر گیلان، رضا برهانی‌نیا صبح یکشنبه در نشست با مدیران و فعالان اقتصادی استان گیلان با اشاره به اجرای طرح ملی به صورت پایلوت در گیلان گفت: هدف اصلی این طرح جلوگیری از فرار مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان افزود: افراد زیادی هستند که با وجود درآمد بالا از پرداخت مالیات خودداری می‌کنند و بنا داریم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی یک بانک اطلاعاتی جامع در این باره تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای موفق طرح مذکور راهی جز استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای به روز نیست ادامه داد: امیدوارم با اجرای کامل این طرح فشار از دوش تولید کننده‌هایی که با زحمت زیادی کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اند برداشته شود تا کمترین فشار را متحمل شوند.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های این مجموعه به صورت سرزده از مطب‌های پزشکی بازدید و تخلفاتی نظیر نبود کارتخوان مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: شماره مستقیم اداره کل برای دریافت گزارشات مردمی نیز وجود دارد تا برخورد قضائی مناسب با متخلفان صورت گیرد.

برهانی نیا عنوان کرد: فهرستی از پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند تهیه شده و صورتجلسه کرده‌ایم و به نظام پزشکی و دستگاه قضا ارسال شده است.