به گزارش صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در جلسه با غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت گفت: مجتمع آبرسانی روستایی بسته دیم در قالب طرح جامع آبرسانی به یکهزار روستای گیلان در بخش خشکبیجار احداث شده است. محبعلی رنج ور افزود: این مجتمع تامین کننده آب شرب ۱۳ روستای منطقه است. وی، […]

به گزارش صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در جلسه با غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت گفت: مجتمع آبرسانی روستایی بسته دیم در قالب طرح جامع آبرسانی به یکهزار روستای گیلان در بخش خشکبیجار احداث شده است.

محبعلی رنج ور افزود: این مجتمع تامین کننده آب شرب ۱۳ روستای منطقه است.
وی، با اشاره به وجود برخی مشکلات در تامین کمیّت و کیفیت مناسب آب آشامیدنی این روستاها، گفت: به منظور آبرسانی مناسب به این ۱۳ روستا، در سال جاری عملیات حفر و تجهیز یک حلقه چاه و ساخت یک باب مخزن ذخیره ۱۰۰۰ مترمکعبی آغاز می شود.
وی افزود: در هفته آینده نیز طرح هایی به فوریت به منظور ارتقای کمیّت و کیفیت آب شرب این تعداد روستا اجرا خواهد شد.
رنج ور همچنین از اهالی این روستاها خواست؛ الگوی صحیح مصرف آب را رعایت و از آب آشامیدنی برای مصارف کشاورزی استفاده نکنند.
وی، از راه اندازی سیستم تصفیه فیزیکی آب روستای نوشر در روزهای آتی خبر داد و گفت: به منظور تقویت فشار آب شرب روستای رودپشت نیز ۳۵۰ متر لوله گذاری اجرا می شود.
بهزاد نیکو نماینده مجری طرح جامع آبرسانی به یکهزار روستای گیلان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در قالب این طرح به ۱۸۵ روستای شهرستان رشت آبرسانی خواهد شد، اظهار داشت: تاکنون ۵۲ روستای این شهرستان در قالب طرح ملی آبرسانی به یکهزار روستای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده اند.

همچنین امروز امروز در شهرستان سیاهکل به منظور بهبود وضعیت کمّی و کیفی آب شرب این خانوارها ۲ دستگاه پمپ در تاسیسات آبرسانی روستاهای کلسرا و کلاک نصب و راه اندازی شد.
هزینه اجرای این طرح  بیش از ۳۵۰ میلیون ریال اعلام شد.
در زمان کنونی شهرستان گردشگرپذیر سیاهکل دارای بیش از ۱۳ هزار و ۵۴۴ مشترک روستایی آب شرب است.