به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که پس از زیارت امامزادگان اسحاق و خیرالنساء با حضور برخی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به اینکه در سال های اخیر اتفاقات خوبی را در این منطقه شاهد هستیم افزود: در اجرای فاز نخست از اجرای طرح […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که پس از زیارت امامزادگان اسحاق و خیرالنساء با حضور برخی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به اینکه در سال های اخیر اتفاقات خوبی را در این منطقه شاهد هستیم افزود: در اجرای فاز نخست از اجرای طرح هادی که شامل کف سازی و دیوارچینی بازارچه این منطقه است و بخش اعظم آن محقق شده از سال ۹۳ بیش از ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی به آسفالت بسیار مطلوب انجام گرفته در مسیر امامزاده اسحاق اشاره و اظهار داشت: ۶۰۰ متر از آسفالت منتهی به حرم نیز باقیمانده که پس از عملیات اجرایی حرم مطهر توسط بنیاد مسکن اقدام می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به اهتمام جدی صورت گرفته در گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما براین است تا تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال از نعمت گاز بهره مند شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه مسیر گازرسانی به این منطقه از سدلاسک عبور می کند و مشکلات زیست محیطی در آن منطقه وجود دارد امیدواریم با رفع موانع زیست محیطی با مدیریت جدیدی که در سازمان محیط زیست صورت گرفته شاهد گازرسانی به این منطقه نیز باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش سطح آب چشمه برای تأمین آب این روستا اشاره کرد و گفت: با شناسایی ۲ چشمه ی جدید که انجام گرفته تأمین آب روستا تقویت نیز می شود که با توجه به اهمیت موضوع با جدیت باید از طریق آب روستایی اقدام شود.

دکتر محمدعلی نجفی افزود: در خصوص شبکه ی فاضلاب این منطقه نیز همانند اقدامی که در امامزاده ابراهیم انجام گرفت باید عملیات اجرایی آغاز شود و نگرانی در تأمین اعتبار وجد ندارد.

وی همچنین در خصوص بازگشایی مسیر فرعی راه امامزاده ابراهیم به امامزاده اسحاق نیز گفت: علیرغم اینکه با بازگشایی این مسیر کاهش مسافت و زمان را شاهد خواهیم بود اما با توجه به لزوم اهمیت حفظ منابع زیست محیطی برای نسل آینده باید با بررسی دقیق و مطالعاتی که صورت می گیرد در صورت رفع موانع اقدام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به لزوم دیوارسازی محوطه ی حرم امامزاده اسحاق نیز تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه برآورد هزینه ی این اقدام در حدود ۴ میلیارد تومان است کمیته ای به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیران دستگاههای مربوطه تشکیل می شود.

دکتر نجفی بر ضرورت توسعه ی گردشگری مذهبی در این منطقه تأکید کرد و گفت: با توجه به حضور امامزادگان در این منطقه که مایه ی برکت هستند باید با قوت بیشتری برای توسعه ی آن گام برداریم.

وی همچنین درخصوص عدم مدیریت پسماند و وجود زباله در بخش های مختلف شهرستان تذکر جدی داد و گفت: تاکنون اقدامی جدی در این خصوص در شهرستان شکل نگرفته که علاوه بر نیاز فرهنگ سازی در این بخش باید اقدامات عملیاتی انجام شودو خود مردم وگردشگران هم رعایت کنند.

استاندار گیلان بر لزوم همکاری مردم منطقه در جمع آوری و پاکسازی مناطق خود از زباله نیزتأکید و تصریح کرد: کاهش وجود زباله در این منطقه بر زیبایی دوچندان آن می افزاید.