صفیر گیلان؛مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودبار اقدام به برپایی کارگاهی با عنوان ” فناوری‌های نوین در بسته بندی صنایع غذایی و زیتون” در این مرکز نمود.  این کارگاه آموزشی با حضور آقای پرفسور «جووانی کارلو دیرنز» معاون پژوهشی دانشگاه باسیلیکاتای ایتالیا، به عنوان مدرس، در خصوص فناوری‌های نوین صنعت زیتون، از جمله برداشت، […]

 

صفیر گیلان؛مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودبار اقدام به برپایی کارگاهی با عنوان ” فناوریهای نوین در بسته بندی صنایع غذایی و زیتون” در این مرکز نمود.

 این کارگاه آموزشی با حضور آقای پرفسور «جووانی کارلو دیرنز» معاون پژوهشی دانشگاه باسیلیکاتای ایتالیا، به عنوان مدرس، در خصوص فناوری‌های نوین صنعت زیتون، از جمله برداشت، فرآوری و بسته بندی، برگزار شد.

 این رویداد با حضور دکتر متقی طلب رییس پارک علم و فناوری گیلان و آقای دکتر جوانمرد دانشیار گروه صنایع غذایی و تبدیلی سازمان و پژوهش‌های کشور و همچنین صنعتگران و مدیران شرکت‌ها و کارشناسان فنی کارخانجات زیتون و برخی از دانشجویان صنایع غذایی و به میزبانی مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودبار برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه آموزشی، آقای مهدی آبرون مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودبار ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور و استقبال مدعوین در مورد لزوم و اهداف برگزاری این کارگاه مطالبی بیان نمود.

در ادامه رییس پارک علم و فن آوری گیلان با اشاره به استفاده از محصولات جانبی تولیدات کشاورزی گفت: تولید زیتون و محصولات کشاورزی فقط بعنوان یک محصول مطرح نیست بلکه محصولات جانبی زیادی هستند که می‌توانند قابلیت تجاری و اقتصادی داشته باشند. امروزه باید صنعتگران و فعالان در حوزه صنعت زیتون با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و تجاری سازی آن، در این حوزه موجب شکوفایی علمی و اقتصادی منطقه شوند.

 دکتر متقی طلب در خصوص حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در حوزه کشاورزی گفت: پارک علم و فناوری گیلان همچون گذشته جهت رشد و شکوفایی صنعت زیتون و تمامی حوزه‌های علمی و صنعتی و تجاری از هرگونه طرح و ایده‌ای حمایت نموده و در این‌باره مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودبار یکی از مراکز رشد پارک علم و فناوری گیلان در شبکه حمایتی استان بشمار می رود.

 سپس آقای دکتر جوانمرد در مورد کارگاه و معرفی پروفسور دیرنزو مطالبی را ارائه نمود.

 لازم به یادآوریست که در پایان این کارگاه، آقای پروفسور دیرنزو و آقای دکتر جوانمرد به همراه چند نفر از مدیران شرکت‌های فناور از خط تولید کارخانه صنایع غذایی دانزه یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد رودبار، بازدید نمودند و از نزدیک با تولیدات این شرکت آشنا شدند.